En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Tårarna rinner...........

Av Kattis - 24 april 2010 08:47

I morgonens tidning var det dödsannonser gällande en pojke straxt över ett år, en liten flicka straxt under ett år och en gosse som inte ens blev född..........

Rysningarna blixtrar längs hela ryggraden och tårarna brinner innanför ögonlocken.

Hur kan någon stackars familj behöva drabbas av sådana vidrigheter?

Här sitter jag med en sjätte gosse i magen och fem kärnfriska underbara gossar i huset. Det är nästan så jag skäms.............

Visst drabbas vi alla av någon tråkighet i våra liv, men död bland barn mäste väl ändå vara det svåraste.

Missfall hör till det normala, det ska ske ett missfall per tre graviditeter. Och där är jag alldeles normal kan jag säga.

Men när det går så långt att man som förälder ska behöva lägga sitt barn i en kista, då känns det inte längre normalt.........

Visst har det varit så i alla tider. Säkert dör mycket färre barn idag än för hundra år sen. Men känslan av normalitet ligger i att som förälder kunna lämna jordelivet innan sina barn.


Jag lider med de stackars mödrar och fäder som behöver gå igenom detta.

Det är inget jag skulle önska ens min värsta fiende.....

Kram och framtida lyckönskningar till er som drabbats.

 
 
lyxii

lyxii

24 april 2010 12:08

kolla min blogg ? :)
www.lyxii.bloggplatsen.se
och kommentera :P
btw, följ gärna :d

http://www.lyxii.bloggplatsen.se

 
Mikael

Mikael

24 april 2010 13:29

Jag tycker du är toppen och har hajjat vad som är värdefullt. Att du ska känna skuld över att dina småttingar mår bra, är ju inte bra.

Det är ju extra hemskt att barn råkar ut för sjukdomar, olyckor osv så att man bara har lust att sätta sig i ett hörn och gråta över allt hemskt. Men samtidigt så ska man ju vara tacksam att ens egen familj mår bra.

Min lille mammis har 7 stk barn, och 12 barnbarn varav 3 är mina :)

Båda jag och hon som är mamma till våra små, är oroade att nått ska hända ungarna nått. Det är ju nått som bara är så, om man inte är konstig. Varje dag är en dag med underliggande oro, speciellt ju fler det är.

Du ska ju inte skämmas el må dåligt över att du har tur med dina små.

Det är klart man ska ha en massa småttingar som mår bra, och speciellt med dagens värderingar att man bara ska se efter sig själv, och inte skaffa ungar så att befolkningen minskar i EU för första gång i människans historia.

Lycka till så himla mycket med lillen i magen :)

Krama alla småttingar.

http://mirhepo.bloggagratis.se

 
Fia

Fia

24 april 2010 14:13

nej det är hemskt! Från dagen man får ett + på stickan är det bara oro, eller det är ju egentligen inte snat om man inte tänker efter men det är i sanning ett under att folk överlever! Lycka till med liten!!

http://fiamittilivet.bloggplatsen.se

 
Therese

Therese

24 april 2010 17:00

Läste din blogg. Tycker att det är förjävligt att det ska vara så att små barn dör. :(
Lider verkligen med dom som förlorar sitt barn.
Det är nog värst att förlora en sådan liten också, då har man precis vant sig med dom och man är i det lyckligaste stadiet..
Hoppas allt kommer gå vägen med din graviditet & grattis till ett 6 barn :)
/ Therese

http://theresemolin.bloggplatsen.se

 
Anders

Anders

24 april 2010 19:49

Från en Våg med hundar till en annan Våg med barn: Ja, alla dessa sorger!! Och ju äldre jag blir, desto "blödigare" blir jag! Ibland önskar jag att det gick att avskärma sig från eländet, men samtidigt hör det ju livet till, på nåt underligt sätt : )

http://krokens-whippets.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

24 april 2010 23:28

Ja, det måste vara det allra värsta som kan hända. Det är i de ögonblicken som jag är allra mest tacksam över mina egna två fantastiska barn. Just i de ögonblicken finns inte de jobbiga sidorna alls ... Man känner sig tacksam och lyckligt lottad!!

I övrigt eb mycket bra blogg!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Budda

Budda

27 april 2010 20:45

Missfall är vanligt men det gör det inte mindre tråkigt för det. Cancer är också vanligt...

Shit happens. That´s life, eller hur man nu skall säga.Acceptans.Njut av nuet.Ha inte dåligt samvete för att ni mår bra, om ni har det bra.

Tina, som halkade in på ett bananskal och inte orkar läsa om ämnet och diskutera men som snappade upp en mening om missfall...


lycka till

http://www.budda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards