En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Kattis - 23 juni 2010 16:04



ANNA GAVLADA   ----   "TILLSAMMANS ÄR MAN MINDRE ENSAM"


  



Den här boken tyckte jag mycket om! Det gav en läsning som krävde lite mer sinnesnärvaro, men ändå utan överdrivet mycket action.

Några livsöden som gav lättnad åt varandra.......

Av Kattis - 23 juni 2010 15:30

Andning blir stressad och jag vill bara skrika NEJ!

Men så tar jag mig samman och tänker att jag vet ju hur roligt sonen tycker att det är.......

Så okej då, säger jag.


Nu är därmed P körd till en kompis för att stanna över natten.

Varför känner jag mig så illa till mods när någon av mina gossar vill sova borta?!

Jag måste ju kunna låta de ha lite skoj ibland!

De kan ju inte alltid stanna vid min sida, hur gärna jag än skulle vilja.......


    



Jag fick med mig de tre yngsta ut på en liten promenad för att mata ankor och avnjuta en liten fika, med betoning på liten, vid en inte alltför ofta besökt lekplats.

Men det var helt osannolikt varmt. Snarare hett faktiskt!

Vi stod nog inte ut med mer än max en halv timme på lekplatsen. Och väl hemma var det bara att slänga alla ungar i poolen för avkylning.


Det var något min käre man gjorde igår kväll också. Slängde en av grabbarna i poolen.....

P hade i ett uppspelt försök gjort vad han kunde för att få ner Rolle i plasket. Men det slutade naturligtvis med att han själv hamnade däri......


  


Det är kul att det äntligen är gångbart att hoppa i badet för en liten stund åtminstone. Vi har haft solvärmaren igång under ett par veckor nu, men tempen har ändå inte varit över 17 grader förräns idag. Nu är det hela 19!! 

Wow , den där värmaren gör verkligen underverk....... ; )


Vi kom äntligen iväg till bibblan också idag. 

Tänk vad vi hunnit med.......... 

R har inte haft en bok att läsa på hela veckan. Och då blir det ju nästan katastrof!

Han läste trilogin om "Eragon" nu sist. Men den sista boken var tydligen inte ens värd att läsa ut......

Nu hittade vi "Den oändliga historien", spännande att höra vad han tycker om den! Visste inte ens att den fanns som bok. Men som film var den en av ungdomens absoluta favoriter!


Själv lånade jag Anna Gavaldas senaste, "Lyckan är en sällsam fågel". 

Har läst hennes förra och vad väldigt förtjust i den........


Semestertid är väl lika med bokslukartid......eller?!

Av Kattis - 23 juni 2010 09:39

Att vakna i sin sköna säng och känna hur varje del av kroppen är vid liv. Känna hur hela kroppen har vilat ut och vaknar på topp. Underbart!


Igår var det inte lika bra.

Men under eftermiddagen kom en kommentar från annkatrin som visst inte heller haft någon toppendag. Hon lät säga hur mitt inlägg hade glatt henne......

Åh, plötsligt lättade min lilla själ en aning! Kunde genast se hur soligt och härligt det var där utanför fönstret.


Tänk vad lyckligt det känns när man har kunnat skänka lite glädje genom sina ord!

Att genom det lilla kunna ge lite lättnad är väl helt fantastiskt!


Precis som det där allmänna leendet vi borde ge alla vi möter.

Det är så lätt att skänka och kan betyda så mycket!


Min väninna berättade för något år sedan hur hon, som hon brukar göra, log mot en man hon mötte utanför affären i vår lilla stadskärna.

Mannen stannade då henne och frågade något om biblioteket, öppettider eller vad det nu var.

Efter att hon som sig bör svarat det hon visste på ett allmänt trevligt sätt. Berättade han för henne att hon var den första som någonsin givit honom ett leende sen den dagen han kommit till vår lilla ort.

Mannen var nämligen mörk som natten till hudfärgen och hade inte bott här i mer än ett år, kunde därför inte särskilt mycket svenska heller.....


Hennes leende betydde massor för denne mannen.


Och så kan det ofta vara utan att vi har en aning om det.

Ett leende kan betyda allt för någon.....

Så ge bort det ofta!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards