En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Kattis - 22 juni 2010 14:52

Sängen står obäddad i ett ännu mörklagt sovrum.

Lunchen bestod av allt vad frysens gamla matlådor kunde bjuda på.


Sen igår eftermiddag knaprar jag alvedon i gram efter gram.

Det är ju den enda värktablett påbjuden för gravida.

Alvedon är ju inte något som hjälper mot migrän precis, men om jag ser till att ta dem i god tid och konsekvent, så lyckas jag åtminstone hålla anfallet stången....


Det känns inte kul att som mamma, gå omkring som en zombie. Man vill ju av någon anledning inte visa sig svag inför sina barn.

Fast egentligen är det väl en mycket bra sak att göra. Visa att vem som helst kan ha dåliga dagar och att det är helt okej.


Idag har de äldsta verkligen varit underbart förstående. De har hängt tvätt och tagit disk och gjort vad de kan för att inte väsnas och dra igång onödiga bråk.

Allt helt utan min uttalade önskan!


Sådana här dagar är det väldigt skönt att ha en husvagn stående utanför huset också! Den fungerar alldeles utmärkt som lekstuga.......

Det är inte heller något de får göra dagligdags, vara i husvagnen. Men idag har de varit där nästan hela dagen. Vilket gjort sitt till för att hjälpa mig att kurera huvudvärken........


Att ha en ordentlig lekplats på den egna gården är även det en underlättning.....Kan man säga så?! Nu kan man.... Underlättnad kanske?  


  



Ja, det är lite svårt det där med att visa svagheter och sorger inför sina barn.

Men det är nog trots allt så att det bara är bra att visa barnen alla sidor av mänskligheten. Vi går igenom svårigheter och sämre tider allihop. Av olika grad och typ. 


Jag vet att jag har läsare som har svårt sjuka barn och som mist sin man respektive barnens far.

Det kan inte vara lätt att i en svår sorg försöka stå rak och fast i den starka motvinden!

Det är väl då man måste lyckas släppa alla sina krav och bara visa barnen att familjen är starkast tillsammans........


Vad vet jag om detta? Ingenting.

Men all heder åt er som vandrar genom mörka tider med barn omkring er.

Önskar jag kunde ge er lite styrka och positiv energi......

Ni gör garanterat ett underbart jobb!

Av Kattis - 22 juni 2010 09:25

Sommarlov betyder ledigt från all inlärning.

Usch så tråkigt! Nej, så är det väl inte.......

Judon kommer ha öppet varje måndag för träning på avslappnat manér.

Lite i egen regi, så att säga.


Jag tog alla fyra judograbbar dit igår kväll och de hade så otroligt kul!

Det var endast mina barn där, sen var det två unga grabbar som skulle dunka ner varandra i ren matcho stil och en vuxen (man) som ville svettas ordentligt.

Så klart var tränaren där också.......


Men det blev jag och grabbarna som fick komma på lite egna övningar och styrkelekar. Det blev en hel del stå på huvudet och gå skottkärra.

Egentligen spelar det ju ingen roll vad vi gjorde, vi var på judon och killarna tyckte det var superkul.

Det som betyder något är att killarna rörde på sig ordentligt.....


Kanske fick de ut lite av all den där energin som fullständigt flödar i vårt hus detta sommarlov.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards