En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Kattis - 20 mars 2011 12:54

Med huvudet lutat mot fönsterbläcket lapar jag sol. Sitter på min älskade bondbänk vid husknuten och drömmer om att omgivas av pelargoner. Från träden runt mig hörs kvittrande i mångfald. En liten koltrast fångar min fyrfota bänkkamrats uppmärksamhet. På små pippiben struttar han runt i snöresterna utmed grannens buskage. Åh så vi längtar efter barmark!

Av Kattis - 20 mars 2011 07:00

Vi vandrar vår hemväg i gatlyktornas sken. Fullmånen bjuder på vackert blickfång under promenaden. Maken går framför mig med sovande liten i famnen. Jag halkar ständigt en bit efter då min fyrbenta finner spännande dofter att lukta på. Mellan oss trampar en skock barn under tystnad, att de är trötta syns lång väg. Lillplutten i vagnen plirar illmarigt upp mot mig. Längtar nog till gosig stund i stora sängen... Vi har varit på middag hos goda vänner. Haft lika härligt trevligt som vi alltid har! Blivit bortskämda med allsköns gottigheter och trevliga samtal med många skratt. Med oss hem fick vi en stor dos av glatt humör och vi låter hela kvarteret njuta av vår glada skönsång då vi allihop skrålar 'bjällerklang...måla rumpan gröööööön!'

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards