En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Kattis - 24 mars 2011 21:25

Inte som att trampa över en härlig solvarm sandstrand precis, men lika grusigt under fotsulorna är det. I min hall.

Dammsugaren används flitigt i detta hus, fast det har ingen betydelse i det här fallet.

Av någon förskräcklig anledning verkar det tömmas in lastbilslass med grus genom min ytterdörr i tid och otid. 

Jag hinner knappt ställa undan dammsugaren innan det fyllts på igen......


Det är med delad lyckokänsla jag omfamnar våren.

Detta med bort-töad snö gör fri framfart för all lera och grus att stöka och bråka med mig. Geggar ner alla kläder och skor, skapar plaskpölar att hoppa och blöta ner sig i och öser in grus i min hall.


Fast sen kommer ju allt det underbara gröna tillbaka!

Små spirande gröna stjälkar och hemlighetsfulla knoppar.

Och så klart - solen :-)




    

Av Kattis - 24 mars 2011 10:28



   


Känns som om det vore igår.

Men ett halvår har redan passerat!

Av Kattis - 24 mars 2011 09:48

Likt en iller far han fram med blixtens hastighet.

Siktet är inställt och målet låst.

Han har funnit sin egen lilla oas i tillvaron. Sin egen lilla bubbelpool. Vattenskålen.........


Plaskar han ordentligt, och det gör han om han kan, så må ni tro att det bubblar!


Det gäller att vara snabb när han bestämt sig. 

Får han ens ett finger till kanten så forsar vattnet längs hela golvet och inte bara han blir dyngsur.

Har man varit steget före och tagit upp skålen innan, så kan man gratta sig själv. Men oftast glömmer man hur stor denne lille gosse redan blivit.


Glömt, eller vill inte förstå......det är frågan.

Att han passerat halvårsgränsen är klart. Sitter själv och äter kladdmat gör han.

Men han kommer nog vara ett halvår rätt länge nu ;-)


Med trevligt besök häromdagen stöttes och blöttes denna barnönskefråga. 

Då vi båda har sex barn hyser vi samma känsla för bebismysteriet. Lika stark drivkraft och urmodersinstinkt.

Skönt att ibland vädra med likasinnad.


Att trots mängden krokar och jackor i hallen finns alltid en saknad efter fler.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards