En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Kattis - 7 december 2011 10:50

Den lille sover i hatthyllevagnen (den där minsta vidriga sorten med snurrande hjul ni vet, jag vet att nästan alla älskar snurrande hjul. Men det gör INTE jag!) och Dennis kör med stor noggrannhet den lilla kundvagnen.

Noggrant för att inte råka missa något gott eller spännande att stoppa i den.... Mindre noggrant med tanke på alla hans små krockar och genande svängar =-)


Vagnen är nästan redan full. Den är ju så liten så det går ju rätt fort. En stor rulle mandelmassa och sen får man trava på toppen.

Och det är bara sådant som ligger i den just nu. Mandelmassa, mörk choklad, nonstop, ischokladformar, pepparkaksdeg, mintchoklad, nougat m.m m.m Vi ska baka julgodis idag. I alla dess sorter. 


Innan vi kom så långt som till affären har vi redan hunnit med några spår i skogen.

Jag kan inte precis slå mig för bröstet av stolthet idag. Den fyrbenta och matte virrade bort sig vid två spår och tog oss vatten över huvudet vid ett tredje. Vi skrapade till slut ihop det lilla av den positivism vi hade kvar och gjorde ett rakt spår från grunden. Ett basic som åtminstone klarades av någorlunda....


Ja, ja. På´t igen bara! Bättre försök nästa gång. Hoppas jag.


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards