En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Kattis - 25 december 2011 19:47

-"God natt!", säger jag för sjätte gången till de två små i lejonkulan.

Det är aningens svårt att somna så här dagen efter julafton, dagen efter en enormt sen kväll.

Man kan tycka att det borde leda till en något tyngre trötthet och bidra till en snabb insomning. Men knapppast! 

En annan skulle kunna somna på stående fot.....


Juldagen ska avnjutas i total orkeslöshet. Tom på större påhitt.

Men det blev en stunds lydnadsträning nere på gräsplanen vid å-promenaden i alla fall. Lille vännen lyckades jaga upp sig så pass att han till slut inte kunde gå två steg utan att ge ifrån sig ett skall. Vi fick lugna ner oss med lite sök efter mattes vante...


I övrigt vill jag inte behöva se åt en skinkbit på ett år minst! För nu är det det enda vi intagit de senaste 48 timmarna. Längtar något väldigt efter en riktigt fin bit fisk. 

Det får bli till imorgon! Torskrygg med äggsås.....mums! Så långt ifrån julmat jag kan komma.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards