En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Kattis - 18 augusti 2012 22:15

Ofta går man genom vardagen utan att riktigt se. Allt för vanligt är det att vandra med skygglappar för ögonen och guarden högt hållen...

Men så stormas man av känslor, svämmas över och tillåts se. Plötsligt omvälvas man av godhet och noterar. Ser alla dessa underbara människor man omges av. Alla de som så underbart finns där...


TACK!

Tack alla ni som med er intelligens och kunskap får mig att utvecklas. Tack till er, som bara med er medverkan reder ut min väg mot målet. Ni som med oförståeligt stort hjärta bär mig framåt.

Det är Ni som för mig över mållinjen... 


KÄRLEK

Av Kattis - 18 augusti 2012 08:11

För ett år sen klev jag in i källarlokalen belägen mitt i Stockholm.

Med en härligt pirrande känsla tog jag steget in på utbildningen jag längtat efter under fem års tid. Ett steg på vägen mot mitt mål: problemhundskonsult.

Det visade sig bli en underbar resa, fylld av skratt, sorg och kluriga utmaningar. Diskussionerna har varit många och det har varit högt i tak. Men varje ord har sagt med kärlek och omtanke...


Nu har resan nått sitt slut. Lektionerna är avklarade.

I framtiden väntar en examen, med prov. Både teoretiskt och praktiskt. Men innan dess har jag en del projektarbeten kvar. Några utredningar och planeringar att göra. Och en och annan kurs att hålla.


Och för det behövs det hundar. Så nu är det bara att försöka skaka fram några...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards