En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Kattis - 29 augusti 2012 22:30

En liten stund på tu man hand efter lunch. Att bara vara tillsammans och njuta av den sista sommarvärmen

Av Kattis - 29 augusti 2012 09:38

Torkskåpen surrar i bakgrunden och morgontv står på...


Efter ett par dagar på dagis med stor lille-D ligger jag lite efter med diverse pyssel. Tvätten är bara en av dem.

Fast man kan tycka att jag som är hemma hela dagen har hur mycket tid att fixa med ditten och datten som helst, så räcker det med ett litet tidsspill så hamnar jag i otakt direkt. Det kan ibland räcka med ett telefonsamtal i precis fel tidpunkt, så missade jag min lucka för att hinna plocka disken innan skolhämtning och sen blir jag efter med allt hela dan... 

Låter helknäppt. Jag vet. Men så är det. 


Idag har jag lämnat dagispojken redan på morgonen och med ett direkt avsked. Jag var nervös. Och pojken var pirrig, men blev upplockad av nya kompisen direkt.

Åh, så skönt det kändes i mamma. Kompis i samma storlek och vänskap formad på en halv minut. Underbart!


Liten fyrfota tjej fick vänta med storebror utanför medans gossmor sa adjö. Inga problem, hon fick lära sig "sitt" under tiden=)

Och efter miljöträning på skolgården och gosats med diverse fröknar och annat gott folk gick vi hem och tränade på att sitta i bilburen bak i bilen. Gick riktigt bra, kunde till slut till och med starta bilen och rulla en meter. Hon var helt lugn och låg fint där bak.... Matte är nöjd!

Behöver jag säga att nu sussar lilltjejen sött?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards