En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Kattis - 28 augusti 2012 12:33

Tjoff, bara! Så slängdes jag in i en ny "karriär".

Slängdes är väl kanske lite fel ordval, men ändock så passande. 

Jag mer eller mindre slussades in i det. Men slängas och kastas är ju vad man blir utsatt för inom judon. Kasta bäst som kasta sist liksom....


Igår antog jag mig den utsökta utmaningen av att tillsammans med god träningskamrat leda fortsättningspasset i judo. Vi ska även ta oss an nybörjargruppen, men där har vi med oss vår svartbältare en kortare tid under uppstarten.

Tänk att guida ett gäng spralliga, glada barn som gillar att slänga varandra i backen, och brottas för allt vad tygena håller. Vad kan vara roligare liksom?!

Jag älskar ju judo (och bjj), och att jag diggar barn är väl ingen hemlighet... Kombon på det kan ju inte bli annat än succé!


Nu är jag inte någon svartbältare....en bit ifrån om jag ska vara helt ärlig ;) Och min ledarvän inte heller, även om han är långt längre kommen än mig. Men vi har vår "big boss" som ska ge oss sitt stöd, så det blir nog bra.

Om inte annat blir det kul!


För att utvecklas måste man ibland tänja på gränserna och utmana sig själv. Och våga försöka.

Så nu utvecklar jag mig.....


Nu var det terminens allra första träningstillfälle och det märktes. Det var ett gäng helt slutkörda barn som ramlade hemåt efter ett ganska jobbigt pass. Men som vi försökte förgylla lite extra med ganska mycket lek.

Mitt mål är att det ska längtas tillbaka. Och då är det bra att avsluta med ett stort leende. Men ett trött leende...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards