En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Kattis - 2 augusti 2015 22:55

Tänder har rasat på löpande band denna kväll.

Först droppade trettonåringens ena kindtand, sen stod plötsligt tolvåringen och spottade blod när en av hans ramlade ut.
Och sen tog det inte många timmar förrän ännu en av tolvåringens kindtänder lossnade. Den bredvid den förra.
'Du kommer bli helt tandlös snart', sa jag. 'Och Tandfen fattig.' Insåg ju att här rasslade ju guldpengar i takt med kindtänder!

Då blev tydligen sjuåringen avis och fick guldfeber, för rätt vad det var stod han i min verktygslåda och slet i tänder med tång!

Jisses! Blir till att låsa in verktygen i fortsättningen!

Fast det blir ju kanske billigt med soppa.

Av Kattis - 2 augusti 2015 16:04

En ledig dag.
Det löser man lätt med en tur till Ikea!

Jag gillar gammalt och slitet. Själ och kärlek liksom. Tecken på nytta.
Därför gillar jag när man tex har köksstolar i blandade modeller och nyanser. Och blandat porslin.
En mix från loppisar och billiga butikskedjor finns det i mina skåp. Allt i vitt och blått.

Men jag har haft problem med mattallrikar. Samlat på mig en drös vippande, snurrande och problematiska tallrikar som inte passar i diskmaskinen.
Så igår fick mannen nog. Och ställde bort hälften.
Tog ställning. Protesterade.

Ok.
Dags att skaffa nya.

Men då får du följa med till Ikea!

Av Kattis - 2 augusti 2015 10:24

Motorer kan jag inget om. Nån moppe har jag aldrig haft. Men fina gamla bilar älskar jag!

Som liten tittade jag gärna på gamla filmer. 'Rännstensungar' (äldre inspelningen med Vreeswijk), 'Rasmus Pontus & Toker' (Astrid Lindgren) och 'Hur man stjäl en miljon' med Audrey Hepburn har jag nu sett hundratals gånger. Älskar dem. Älskar språket. Älskar miljön. Älskar bilarna.
Min dröm är att någon gång få äga en Audrey Hepburn-bil. Även om jag inte ens vet vad det är för bil egentligen.
Men ändå. En sån.

I somras köpte så plötsligt min pappa en liten bil. En fin. En riktig finbil.
Och det var nog snudd på. Att det var en sån där Audrey Hepburn-bil.
Och jag fick åka.

Finåka.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards