En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av Kattis - 18 augusti 2015 21:33

Visst sa jag att jag fann en skatt till?

Av Kattis - 18 augusti 2015 20:23

Underbar luft och svalka.
Fötterna trampar på med snabba korta steg över rötter som vindlar sig förädiskt fram med oberäknelig beslutsamhet. Det är en härlig känsla att rusa fram och låta tårna nätt och jämnt ta avstamp mot den barriga stigen. Bara hålla fokus på placeringen av fötterna mellan alla stenar och rötter.
Lyckorus!
Helt underbart!

Ser fram emot ännu en god natts sömn.

Av Kattis - 18 augusti 2015 10:32

Med föttena högt upp mot altanpelaren vilar jag en stund i solen.
Luften är klar och höstligt blek. Och huset ekar ödsligt då alla barn är på sitt. Bara äldsta gossen som kurar i soffan denna absolut sista lovdag.

Hundratals skruvar och tredubbelt med spik har jag nu dragit ur träväggen i köket. Den är så fin att jag kan sitta och titta på den hur länge som helst.

Den var en oväntad överaskning som fick lotsa in oss på en plan B.
Tanken var ju bröstpanel och tapet, men det är ju bara att glömma nu!
Detta blev ju tusen gånger bättre!

Jag har så ofantligt svårt att begripa hur någon kan få för sig att sätta upp en träpanel ovanpå ett befintligt vackert gammalt träplank. Täcka över äkta trä med nåt nytt moderniserat trätjafs. Äh. Galet!

Nu kan väggarna andas igen och mitt kök kommer bli så som jag drömt om i hela mitt liv. Så som bilderna jag klippt ur och fantiserat till i alla år.
Jag fattar knappt att det är sant.
Vilken skatt.

Av Kattis - 18 augusti 2015 07:21

Sovit som en klubbad.
Ovanligt nog.

Njuter av min morgonkaffe i mitt nya kök. Mitt kök med själ och liv.
Köksklockans möte med den framplöjda brädväggen var ju kärlek vid första ögonkastet.
Så vackert!

Jag är så kär i dessa brädor att jag har svårt att tänka tanken på att täcka dem med färg. Men vill inte bo i en fjällstuga eller bastu heller. Så någon behandling kommer de nog få. Milt och omtänksamt.

Golvet är ju planerat till furubrädor också. Som är tänkta att vitlaseras el liknande. För att ljusa upp dem utan att dölja livet i trät.
Eftersom jag inte vill få känslan av att golvet fortsätter upp på väggen måste jag skapa någon kontrast och skillnad mellan dem. Så att de inte flyter ihop.

Försökt få mannen förstå vikten av kontraster i flera år och inte för att han varit helt oförstående kring min bestämda uppfattning att allt just hänger på kontrasterna, men det var som att poletten ramlade ner igår kväll.

Om jag har en vacker kudde i underbar blå nyans och härligt material så blir den ju vackrare omgiven av kuddar i en annan färg och struktur. Skulle jag lägga tio likadana kuddar där försvinner ju det vackra i mängden.

Lite så känner jag nu med väggen.
Om hela köket lämnas i denna råa träyta kommer inte skönheten synas. Men om jag målar alla väggar vita utom ett hörn eller en vägg så kommer ju dess vackra själ fullkomligen lysa!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards