En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Kattis - 7 augusti 2015 18:04

På väg mot brunt bälte, 1kyu, i judo.
Fattar fortfarande inte att jag faktiskt klarat av den stående delen av graderingen. Jag gjorde alla tekniker jag ombads göra, de flesta utan konstigheter.
Även om jag hade en sparringparner som väger typ tjugo kilo mer än mig. Och även om jag mot slutet av passet var urtrött och hjärnan så proppad av namn att jag inte visste skillnad på höger eller vänster. Och att alla tekniker kanske inte utfördes så snyggt som jag vet att jag kan.
Men allt det vet ju min tränare också.
Och jag gjorde det.

Nu pluggar jag för fullt inför nästa veckas del. Nevasa. Markbrottning.
Det är min grej.
Det är där jag hör hemma.

Det som är lustigt med högre grader i judo och bjj till exempel är att ju högre man kommer desto ödmjukare blir man. Desto mer man kan desto mer inser man vad man inte kan.
Som vitbälte känns någon med brunt och svart så otroligt imponerande och mäktig. Nu när jag själv är på väg dit så undrar jag om jag verkligen kan mer än när jag var orange.

Erfarenhet är ju något som smyger sig på. Det kommer ju inte en lastbil med kunskap till dörren plötsligt så att man kan säga att; 'jo, jag fick en brun lastbil igår så nu kan jag det jag behöver kunna för att gradera.'

Så att bedöma att någon har nått dit måste ju vara jättesvårt.
Det vet jag ju absolut inte själv.

Men jag vet.
Den som kämpar når mål.

Av Kattis - 7 augusti 2015 13:51

Inte blev det mycket sittandes vid poolen idag inte. Det blev tvättsortering och inköp istället. Men dagen är ju inte slut än.

Detta med kök kommer nog ta upp en hel del av mina tankar framöver. Hoppas ni ursäktar.

Nu har jag fått hem provbit på köksbänk, golv och skålhandtag och knoppar.

Känns riktigt bra.
Svartek är snyggt och det är det vi gjort matbordet av. Fast då i hela plankor.

Jag har valt ett kök från Ikea i mörkt grått. Bodbyn.

Nu är det detta med kakel.
Vill nog ha ett ljust. Kanske vitt.
Men inte som det på bilden, det är skitsnyggt, men det har så många redan.

Får kolla runt.

Av Kattis - 7 augusti 2015 10:32

Det krävdes lite stretchning för att komma ur sängen denna morgon! Ryggen är trött!

Njuter av sommarvärme i skuggan bakom mitt plank på altanen. Njuter av den relativa tystnaden.
Vinden vajar trädkronorna och jag hör bilvägens brus på avstånd. En ensam fågel kvittrar på andra sidan huset, men huset i sig vilar alldeles stilla.

Nu har jag städat hela veckan så nu borde jag vara klar. Borde ha samlat ihop till en lugn dag. Borde få tid att njuta av sommar.

Ska öppna poolen och städa den lockande klar för barnen att vilja plumsa i.
En dag vid poolen. Det låter som en skön dag.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards