En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Kattis - 10 juni 2009 22:00

Det är konstigt det där med ålder...

Själv slutade jag fylla år vid tjugo drygt. Tjugofem kanske...

Det kändes liksom inte kul att bli äldre sen. Det var inget att fira och se fram emot längre. Jag kommer ju bara närmare ålderdom och död.

Men, å andra sidan...

När jag ser tjugoåringar någonstans, görandes vad nu tjugoåringar gör... De verkar inte riktigt ha samma självinsikt och inte samma erfarenhet. Vilket förstås är helt naturligt! Men inte vill jag komma tillbaka till det stadiet igen! Jag är enormt glad över de kunskaper om livet som jag har fått. Det är dem som skapat mig, och jag gillar mig.

Jag har många väldigt jobbiga erfarenheter i bagaget. Många skulle jag nog gärna ha klarat mig utan....

Men jag kan ändå känna en väldig tacksamhet för allt livet lärt mig. Annars hade inte jag varit jag....

Av Kattis - 10 juni 2009 09:01

En dagisfröken i kommunen har anmälts för våldtäkt på två småflickor på avdelningen. Avskyvärt! En kvinnlig fröken, inte ens då ska man vara lugn...

Det är vidrigt vad många pedofilifall som dras fram i Sverige just nu. Är det kristiderna eller? Fast fallen är ofta långtida pågående utnyttjanden.

Det är då man börjar fundera på dödsstraff. Kan det finnas tillfällen då det skulle vara rättsligt brukbart? Själv kan jag känna att sådana individer inte ska få kosta Svenska folket en massa pengar i vård och straff. Det ger ju inget i alla fall.... Jag vill INTE ha en straffad pedofil som granne. Vilken vård denne än har fått!

Ibland känns det som den rättsliga sidan värnar mer om förbrytaren än om den drabbade.

Nej, fy .......!

I skolan har vi bråkiga barn med, naturligtvis, bråkiga föräldrar. Vilka ska tas mest hänsyn till? Det blir de bråkiga föräldrarna som vinner i det här fallet. De bråkar mest....

Vi andra måste nog börja bråka mer om vi vill komma någon vart!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards