En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Kattis - 3 juni 2009 21:32

Nu har vi varit med sexårsklassen och spelat brännboll. Det var roligt, fast vädret kunde ju varit bättre. Men jag ska inte klaga, det regnade inte i alla fall. Inte hela tiden....

Det var många år sedan jag höll i ett brännbollsträ. Det kändes lite pinsamt att göra så fruktansvärt dåliga slag. Man vad tusan, det bjuder jag på! Det var inte bara jag som klantade mig...

Imorgon är det dagisavslutning för nästa sexåring. Hoppas det blir ännu lite bättre väder då! De ska stå och sjunga och få avtackningsmedalj och pärmen med alla arbeten. Det blir första sommarlovskänslan....

Nu drar gubben i mig, så det är bäst jag slutar...

Av Kattis - 3 juni 2009 13:03

Såg på "House" igår kväll. Ett för övrigt suveränt program!

Gårdagens avsnitt bjöd på ett dilemma. En svårt skadad flickvän hölls vid liv genom nerkylning och medvetslöshet. Ett försök att vinna tid för diagnossökning. Diagnos stod äntligen att finna, resultatet var att ingen hjälp gick att ge...

Flickvännen var alltså döende och nu kom dilemmat. Väcka upp för att berätta vad som hänt henne och ta ett sista farväl, eller låta avlida i tysthet från det stadie hon nu befann sig i....

Fruktansvärt svårt anser jag. Visst får den anhörige en sista stund med sin älskade, men den stackars döende får ju endast en kort tids ångest.

Tänk att behöva vakna upp till vetskapen om att du nu kommer dö inom loppet av några minuter. Fy, kan det kännas värre? Eller är det värre för den anhörige? Nej, man varken kan eller ska mäta sorg!

Vad lycklig jag är med en helt frisk och välmående familj!

Det tackar jag för....tack!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards