En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Kattis - 13 juni 2009 17:12

Nu har vi fått gräsmattan klar!!!

Stora lastbilen kom med pallarna igår kväll. Mitt i vår avslutningsfest, så hela släkten stod och tittade när killen skötte kranen och löft av gräset. Stackarn!

Men en riktigt trevlig kväll hade vi igår, ett stort tack till samtliga inblandade! Tyvärr hade vi inte vädergudarna med oss, men finns det hjärterum så finns det stjärterum....

Vi fick föda barnen först, eller nej. Det där blev tokigt! Vi gav dem mat först i alla fall. Så åt vi vuxna sen. Väldigt mysigt hade vi...

Och så idag var det fotbollscup hela förmiddagen och när jag väl kom hem med fotbllskillen, hade jag en gräsmatta på tomten!

Två stycken var de och det tog ungefär tre timmar för att lägga 250 kvadratm. Det var väl bra jobbat?


Av Kattis - 13 juni 2009 17:10

99 mms endastgossar

Av Kattis - 13 juni 2009 16:32

Torsdag eftermiddag - Mannen ska rensa poolen inför avslutningsfesten dagen därpå. I poolen flyter en plastbubbla med klorlösning som rengör poolen automatiskt och konstant. Den plockar mannen upp, sätter på locket och ställer undan för att ena gossen vill bada. Efter en liten stund hörs ett skrik - minstingen sitter helt nerdrälld med poolrengöraren....

Det blev lite nervöst faktiskt. Jag brukar inte oroa mig i onödan, innan jag vet om det är berättigat. Men kloret blekte kläderna nästan ögonblickligen och sjukvårdsrådgivningen skickade ambulans omedelbums.

Fast lille D verkade rätt oberörd, lite ställd av tumultet kanske, men inget annat.

På akuten fick vi sitta ganska länge, barnläkaren lät oss direkt förstå att sex timmar minst skulle vi bli kvar för observation. Men sen skulle öron, näsa, halsläkaren också ta sig en titt. Han gick ner med slang genom näsan och kollade matstrupen, men allt såg bra ut. Fast han skulle ringa runt och prata med flera kollegor.

Till slut beslöts det att vi var tvungna att åka till barnkliniken för observation under natten. SUCK! Tio mils resa klockan tolv på natten....

Vi fick träffa en till läkare som lyssnade och tittade. Sen skulle vi få sova så skulle det beslutas nästa morgon om det behövdes gå ner ytterligare genom matstrupen för att titta lite närmare.

Det de var mest oroliga för, fick jag veta, var om han hade andats in för mycket. Då finns det risk för kemisk lunginflammation. Vilket tydligen inte är att leka med. Men lille D visade aldrig på någon irritation alls.

Vi vet ju inte alls om han fick något i sig över huvudtaget, men stank klorin det gjorde han.

Nästa morgon fick vi vänta på olika läkare som skulle kolla, men allt var hela tiden bra och till sist fick vi åka hem. Det vill säga R fick först ta sig tio mil för att hämta oss, sen kunde vi åka hem.

Nu blev jag desto mer restriktiv med klor i vattnet. Det är inte en snäll kemiblandning. Inte något att leka med med andra ord....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards