En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Kattis - 22 juni 2009 20:34

Mat som njuts med goda vänner

Musik som ger vårt inre ro

Vilda glada diskussioner

Fyller oss med hopp och tro

En lycka djupt djupt ner i själen

Skratt som långsamt ebbar ut

Sol som glittrar över huden

Dagen lider mot sitt slut

Tack för denna dagen

och all den glädje jag som gäst

har fått nöjet att kunna delta i

på eran underbara fest!


                                                  
      KT 09

Av Kattis - 22 juni 2009 13:22

Jag har en fobi.... Skräp under fötterna.

Därmed har jag hunnit gå igenom ett antal dammsugare under mina år av eget ombesörjt boende. Jag vet inte hur stort antal det är jag har lyckats köra slut på. Men de går inte att räkna på en hand i alla fall. En del har sladden gått sönder på, andra har helt sonika brunnit upp. Jag har ordagrant fått springa ut på gården med en brinnande dammsugare i högsta hugg....

Det här är något jag är lite känd för i min närmaste omgivning. Jag kan t.ex inte äta frukost om det finns smulor och annat äckel under bordet. Och jag kan heller inte känna mig tillfreds efter hemkomst från semestern innan jag hunnit gå igenom hela huset med min lilla sladdkompis.

Men nu är det gjort och därmed är ordningen återställd!

Det där med smulor under fötterna kan vara lite jobbigt också när man ska hitta på saker med familjen. Jag pratade med svågern här om sistens. Han undrade om jag kunde tipsa honom om något campingställe med bra strand för barnen. Hmmm, hur skulle jag nu få ut detta på ett bra sätt?!

Jag som sopar av fötterna vid minsta brödsmula......på en strand fullständigt översållad av sandkorn.........! Tänk själv, det rimmar ganska illa.

Mattor är också ett fenomen som jag inte klarar av. De ser ju skräpiga ut på fem minuter. Plus att de är extra jobbiga att dammsuga av. Nej, sånt går inte hem i mitt hus!

Min man har ibland försökt hitta vägar för att underlätta mig i min dammsugarfrenesi. En gång kom han hem med en sådan där lite eldriven sak som man kunde ta bort handtaget på, för att dammsuga bordet eller vad nu tanken var. Men det gjorde mig bara arg, stackar´n! Skräp är vad jag kallar såna latmansprodukter! De gör knappast ordentligt rent efter sig. Inte så det passar mig i alla fall.....

En sopborste i dagisvariant, en halvmeters bred sak med mjuk borst, sökte jag både länge och väl. Till sist kom min älskade hem med en sådan. Han hade hittat DEN, förkunnade han. Och jag blev verkligen ärligt och uppriktigt glad och tacksam. Men nu hänger den bara i skafferiet, knappt använd. Jag nöjer mig trots allt inte med mindre än äkta dammsugning. Det är bara då det känns ordentligt gjort.....

Och det är ett av mina få levnadsmotton:

"Ska det va, ska det va på riktigt!"

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards