En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Sommar och kärlek.

Av Kattis - 6 juni 2010 20:46

Benen är trötta och själen är pigg. Jag har äntligen fått ändan ur vagnen och tagit ett pass på motionscykeln. Underbart nöjd.

Har säkert inte suttit på den på tjugo veckor!

Därmed njuter jag nu av en god portion glass......


Imorgon trampar vi in på upploppet till skolavslutningen.

En vecka fylld med klassgrillkvällar och skolutflykter. 

Jag minns själv hur härlig den sista skoltiden var innan sommarlovet.

Soliga raster och bussresor till spännande ställen. 

Böcker som blev färdiga och mängder med konstverk som fick tas med hem.

Bänken skulle städas och killar som jagades.....


Underbara sommar är äntligen här.


Mina killar har ännu inte visat något intresse för det andra könet. 

Möjligen min åttaåring, han var visst ihop med en tjej i klassen förra terminen. Men inte att jag märkt av det på annat sätt.


Äldsta grabben sa till och med för några månader sen att "vad ska jag med tjejer till. De behövs inte innan jag fyllt arton!"

Va! Min son. Nog för att jag kanske sagt någon gång att tjejer kan ni strunta i tills ni är vuxna, men vadå!


Jag har ibland funderat över antalet söner i vår barnaskara och procenten för homosexualitet......

Vår familj borde kanske ha en ökad risk, eller vad jag nu ska säga, för att en av gossarna blir homosexuell.

Jag har nämnt det för mannen vid något tillfälle, och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva hans reaktion. 

Inte att han skulle blir arg eller förskräckt. Men man kanske önskar sina söner ett lättare liv, än att behöva vandra den svåra vägen.

Själv räknar jag så gott som med att någon blir det. Men jag vet inte. Det kanske inte går att räkna så i procent........


Mina pojkar är mina underbara pojkar vilket håll deras liv än tar dem. 

 
 
En helt vanlig familj

En helt vanlig familj

7 juni 2010 08:15

Vilken mysig blogg du har.. Tack för tipset om bilen.. den var ju hur snygg som helst.. Fast man kanske ska titta på andra saker också när man köper bil hihihi...

// Mia

http://www.vardagsfamiljen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards