En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Storleksdilemma.......

Av Kattis - 10 juni 2010 12:07

Doften av kaffe fyller alla mina sinnen och ur radion strömmar härliga toner.

Mor min har kommit och tog genast tag i inköpslistan. Skönt med en liten hjälpande hand ibland......


Mitt paket med kläder från 4mom fick jag med mig hem från skolpromenaden i morse. 

Nervöst tog jag med mig påsen upp till sovrummet och plockade ut innehållet mycket försiktigt. Två amningsbehåar, en tunn blus, ett par byxor och en klänning var resultatet av min lilla shoppingfrenzi. Och nu var det upp till bevis, skulle de göra sig på min flodhästliknande kropp......?

På grund av en enorm skräck för att bli ertappad med att ha haft för höga förhoppningar kring min egen storlek, beställde jag alla plagg i storlek L. Detta också för att jag tyckte mig ana att shoppingsiten hölls med franska storlekar.

Det finns inget jobbigare än insikten av att man är större än man trodde..........

Nog för att jag aldrig drar mer än M i normala fall, men ändå. Nu ser jag ju ut som jag gör.


Den tunna blusen  var av sidenliknande material och så gott som genomskinlig. Hmmmm, bäst att ha koll på vilken bh jag sätter på mig under. Eller helt enkelt dra på mig något linne........något passande sådant finns inte i min garderob. Äh.

Den var även aningens lös över bysten, men inte värre än att lite avkortning av axelbanden kunde lösa detta.

Klänningen satt faktiskt alldeles bra. Där handlar det nu bara om att ha några hela och rena tights till. Eftersom mina ben är totalt ur uppvisningsfunktion......

Så långt allt okej.

Nu till byxorna. På den stora påhängda tagen står tydligt vilket plagg det är och vilken färg det har. Och att det är i storlek L.

Men efter en snabb titt inuti byxan kunde jag raskt konstatera att byxan egentligen är uppsydd i storlek S..........!!!

HJÄLP! Vad gör jag nu?!

Jag drog av mig mina stora gravjeans och skakade ut de nyinköpta. Jag tog ett andetag och klev i dem........Och fick upp dem, lite trögt över höften, men det gick! Och sen när de kommit på plats, satt de riktigt bra!

Nu är de inköpta med tanke på att fungera som något nytt och fint till imorgon. Och då fungerar de ju alldeles utmärkt. Frågan är sen om jag ännu kan få på mig dem om en månad......


Skit samma! Nu är de bra. Får väl sälja dem sen.......

Men nog är det tokigt att köpa kläder i storlek L och få hem dem felmärkta.

Skönt att det gick bra ändå. Annars hade det ju inte varit annat än att skicka tillbaka. Och sådant är ju så besvärligt......

 
 
riesling

riesling

10 juni 2010 22:01

Men vad kul att kläderna passade! Det är alltid ett litet aber med att köpa kläder när man är gravid :-) Det är ju både viktigt och kul att kunna vara fin fast man är gravid ...

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

christina

12 juni 2010 19:41

storlekar kan vara ett bekymmer och ibland händer det att L = liten och S = stor.....
det har jag råkat ut för, inte kul alls

 
Ingen bild

Anna-Lena

16 juni 2010 14:58

Jag började läsa din blogg idag och visst den är bra men jag fattar inte ett dugg av vad liten S och alltdetdär. Jag tycker du borde skriva namnen på dina underbara pojkar istellet så nya bloggläsare förstår, annars kanske vi lämnar bloggen. Kram Anna-Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards