En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Kattis - 28 januari 2011 21:07

Då flygfärdig fader är ute och testar sin förmåga till ekolokalisering utan diverse små flygfän flaxande kring benen, passar jag på att ge krypen en riktig egenhändigt iscensatt myskväll. Kocken bakade chokladkaka med förmodligen dubbla dosen mjöl, men med en rejäl skopa glass slank den ner utan större svårigheter. Sen valdes den mest sevärda filmen ut med största möjliga omsorg. Det landade på 'Batman forever'. Med twoface och the riddler, Jim Carrey's underbara mimik gör filmen. Kort och gott. Det som skapar mest reaktion hos batmamman är hur fantastiskt unga och släta alla skådisgodingarna är. Jim Carrey, Nicole Kidman, bara för att nämna två. Jisses hur gammal är jag egentligen?! En liten tanke spirar inom mig. Kan hända en liten egen filmstund hinns med efter det att batmössen flugit i säng… Vad skulle jag då sätta på? Tyvärr finns det två tomma platser i mitt filmotek, 'kaktusblomman' och 'hur man stjäl en miljon' fattas…

Av Kattis - 28 januari 2011 19:11

Nu kan man genom att prenumerera på bloggar via 'blogkeen' direkt se när de uppdaterats via facebook! Kanske kan vara nåt. Välkomna att följa mig antingen genom bloglovin eller blogkeen :-)

Av Kattis - 28 januari 2011 12:46

Efter många om och men kom alfahannen så äntligen fram till att alfatiken bör få som hon vill. Om inte i alla lägen så åtminstone i dem som rör hennes innersta revir. Köket. I detta utrymme spenderar jag större delen av mitt liv. Där intas samtliga mål och införmål-mål. Där njuts det av kaffebreak och tidningsläsning. Det är även endast där det är tillåtet att rita måla klippa klistra, eller att pyssla med lera pärlplattor och allt annat som är kladdigt och inte bra för minisar. Och var vill man då förvara dylika ting om inte i köket! Alfahannen har dock morrat i trångomål och ansett svanviftningsutrymmet vara för litet för att kunna klämma in ännu en möbel. Men alfatikar är bra på att trixa och fixa med knäna. Så skjuss så for det stora matbordet någon dm åt sidan och utrymmet var framtrollat ;-). Och tjoff så står nu min nya förvaringskommod på enligt mig en perfekt plats! Färdigt för inflyttning.…

Av Kattis - 28 januari 2011 10:07

Amningspaus mitt i fredagsröjningen. Det värsta redan avklarat, men mycket kvar ändå. Gubben tog muckning till kvällen och ska rymma fältet med gänget och förutom diverse mässor dessutom knäppa en bio. Det gäller att slå många flugor på smällen! Själv var jag sist på bio för elva år sedan. Höggravid på 'sjätte sinnet'. Bra kombo ;-) Nehej nu är plutten mätt. Bäst att fortsätta städet…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards