En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Kattis - 23 januari 2011 21:09

Med Michael J dånande ur högtalarna drog vi loss uppe i ena gossrummet efter middagen.

Vänner på besök.

Alla barnen fick varsin lysande neonfärgad drinkpinne att dansa runt med i mörkret.

Pinnarna skapade lustiga släpljus.

Med pappas I-phone fick vi dessutom en discolampa.....


En middag så där avslappnat helt appropå. Bara dra fram det man har i skåpen och koka ihop vad det blir.

Tunnbrödrulle till exempel. Gott!


Att ha goda vänner som man kan ta en spontan träff med är underbart!

Även när man känner sig slutkörd och alldeles tom inuti kan en stunds babbel med god väninna göra underverk för humöret.

Och så lite disco på det så har vi skapat oss en helkväll!




Av Kattis - 23 januari 2011 15:52

Plötsligt slog den stora översvallande tröttheten ner och kramade hårt om mig med kyliga armar. En kopp rykande te och en gosig filt att svepa in mig i skulle jag helst vilja ha just nu. Men se det går inte an för denna gossmor! Det får bli i nästa liv… Dagen har spenderats bland stora kartonger inne på det lilla kontoret. Huvudet har snurrat i miljoner funderingar kring hur i hela friden jag ska lyckas ro detta projekt i land. Det är inte många saker vi har i vårat sovrum, inte mycket som ska flyttas ner. Inte är det heller särskilt mycket grejer som behövs inne i det blivande rv-rummet. Men men men! Inne på kontoret är det fullt, riktigt fullt. Och var i ------ ska jag göra av med allt det?! En garderob med spel, en med pussel och en med pyssel. Plus mitt eget pyssel, scrappande mm, som rymmer en gigantisk bokhylla… Det får bli ett antal vändor till tippen igen gissar jag. Blundar och slänger.

Av Kattis - 23 januari 2011 08:11

Liten bebiskropp drar upp knäna mot magen, armarna över huvudet och svankar ryggen i ett sakta sträckande uppvaknande. Liten rund blöjbak putar så sött att jag inte kan låta bli att klappa. Han öppnar sina sömndruckna ögon och när han finner mina spricker hela ansiktet upp i ett underbart leende. Att få vakna bredvid sin älskade bebis är en sann lycka! Dagen kan inte få en bättre start.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards