En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Kattis - 11 januari 2011 21:15

Igår kidnappade jag maken direkt efter hans hemkomst.

Idag såg jag till att ge mig själv samma behandling. Med enda skillnaden att min kidnappning gick till den lilla staden istället för till isbanan.

Jag gav mig själv en stunds shopping......... (!)


Gick och strosade helt för mig själv i godan ro. Kikade på lite kläder, hittade inget. Ville in på min favorit-barnklädesaffär, stängt till mitten på januari! Letade mig in till den söta inredningsbutiken, fick mig ett par ljus och en ljusstake :-)

Och sen slog jag till! De underbaraste fat och formar. Nu kom äntligen ett par in i mitt kök! 


    

Helt ljuvliga. Andas provance lång väg. Franska kryddor, oliver, sallad, lasange.

Eller varför inte fylld med kyckling till tacos?!


Åh....jag vill laga mat. Bjuda på middag.........

Imorgon blir det ungsrostade rotsaker och kyckling!

Av Kattis - 11 januari 2011 18:59

Skulle också vilja breda ut mig på en sandstrand? inte på ett kors kanske

 
Av Kattis - 11 januari 2011 14:23

Svårt att somna och svårt att hålla sig sovandes. Så såg natten ut för så gott som samtliga i det gossfyllda huset.

Vaknade åtskilliga gånger under natten, varje gång med ytterligare ett barn vid min sida. Det blev trångt till slut.......ganska fort faktiskt.

Några fötter på kudden, i ryggen, på väg ner på golvet och så lille mini inknöad i magtrakten.

Mysigt så det förslår på ett sätt. Absolut bästa sömnfördrivaren på ett annat.


Vilket i och för sig var bra med tanke på att det inte gav mig några större problem med att kliva upp till morgonkvisten. Men om jag hade fått sova lite bättre hade jag å andra sidan kanske varit något mer utsövd......


Det blev då istället en betydligt lugnare morgon. Vi satt med frukost framför oss långt före planeringen. Kunde komma iväg och gå promenaden till skolan i sakta mak.

Inte fel det heller.....


Simon var lite tveksam till hela dagisgrejen i morse. Att inte ha varit där på nästan en månad gör det lite pirrigt. Lite blygt för alla gamla kompisar.

Det kan ge mig lite funderingar kring att kanske strunta i alltihop. Jag är ju hemma, så det är ju inte så att dagis är ett måste.

Men vi har ju bara valt ut de dagar som är roliga. Dagarna då hans grupp har sin arbetsstund, gympan, utflykterna och sexårsgruppen.

Det blir fyra dagar i veckan och tre och en halv timme per dag.


Att vara i grupp med jämnåriga är nog en väldigt bra förberedelse inför skolan. Socialträning ;-)

Det är ju något helt annat att vara i ett gäng grabbar där allihop är ens bröder.


Lille D, mini och jag fick oss en stund på kyrkis också. Det var inte igår!

Jag kunde genom vänners ögon se hur stor min lille plutt blivit. Usch! :-(

Han som knappt kommit ut till denna världen är redan bevisligen en liten grabb med egen vilja.


  


Att sitta tillbakalutad i barnsitsen är inte längre tillfredsställande, sitta upp ska han. Alltid. Bra magmuskler blir det nog där ;-)

Han har dessutom kommit till stadiet där inte allt går att trösta med tutte.

En bråkig bitring, som inte händerna lyckas få fatt i på rätt sätt, kan ge upphov till väldiga ilskevrål!


Min bebis........Att tänka att jag aldrig mer ska få ta del av en liten knodds upptäckt av världen känns hjärtskärande!

Hur kan man känna sig mätt på detta!? Och "nöjd".....Önskar svartsjukt att jag fick lite sådana baciller. 

Finns det medicin mot bebissjuka ;-)


  

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards