En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Kattis - 24 januari 2011 19:03

Gossmor har gjort det igen!

Testat recept och utgått från den smaskigt läckra bilden.

Indisk saffransgryta.....


I min smak var allt utom köttet okej. Rätt så i alla fall. Om man hade mycket yoghurt på. (Yoghurt med gryta)

De flesta gossar åt utan större bryderier. De är liksom vana.

Påpekade att köttet inte var gott, vilket jag höll fullständigt med om. Det skulle nog behövt puttra i två timmar (år) till för att bli något mer lättuggat.


Simon åt minimalt, som vanligt, och jag bad honom ta ett par tuggor ris innan han fick lov att ta en knäckemacka.

Och det gjorde han.......bara för att sekunden senare lägga tillbaka maten på tallriken igen.

Färdigtuggad och ihopmixad med diverse magsafter, blääää!


Han lyckades hålla sig på tallriken åtminstone. Tackar!


Det fick bli en knäcke istället.

Av Kattis - 24 januari 2011 12:32



Medans lille plutten sover sött i sin korg passar lille D på att underhålla oss med lite skönsång ;-)




Ingen i detta huset kan egentligen spela gitarr, men en sådan hör ändå till i ett fullgott hem, på något sätt.

Brodern min har dock lovats bli den kommande läromästaren åt lille Elvis. Med det namnet måste ju lite gitarrplinkande introduceras i tidig ålder ;-)


Maken drog igår slutsatsen att vår mini-kung lär vara helt vansinnigt trött på Elvis-den-store innan han hunnit fylla myndig.

Eller inte!? Kanske bär han det med stolthet...


Att musik ska finnas runt barnen dagligdags är min önskan. Däremot ska det inte behöva vara så pretantiöst. Mer leksfullt.

Fram med en gitarr och slå bäst man vill liksom.

Eller en trumpet, xylofon, piano eller vad fasen, släpa ut en kastrull vetja!


Musik finns i allt, bara man vill......

Av Kattis - 24 januari 2011 09:29

Några åk ner för backen innan hemgång efter morgonpromenaden

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards