En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Frisk till måttlig vind

Av Kattis - 5 mars 2011 22:58

Vinden var allt annat svag när vi stod uppe på lillfjället idag. Det blev till att hålla hårt i tingen. Den minimalt tilltagna lekplatsen lyckades ändå roa en stor del av barnaskaran i många timmar. Och lillElvis bara sov och sov. Den friska (stormen) luften verkar sövande. Själv har jag inte stått på ett par skidor sedan jag mejade ner några staket och en skidskolärare för en sisådär halv evighet sedan. Och det är inte något jag ämnar underhålla övriga backgäster med någonsin mer heller! Men att bli underhållen av gossar, som ges möjligheten att lära sig förstå tjusningen med slalom, är allt annat än tråkigt! Dock var det endast två gossar som var villiga att testa. Och det var inte helt gnällfritt det heller till en början. Men sen så! Gossmor kunde till sist sitta med varm kaffeslurk, efter obligatorisk grillkorv, och skåda två gossar och en gubbe som på egna fötter tog sig både upp och nerför backen. Barnbacken det vill säga… Men det är absolut gott nog!

 
 
Tove

Tove

6 mars 2011 04:43

Jag hade skrivit ett låååångt inlägg till dig som vid en felknapptryckning försvann *SUCK* Såna motgånger gör mig på tvärdåligt humör en söndagmorgon innan klockan ens blivit 5.
Istället för med 20 rader som jag först skrev; Maten går det sådär med.

http://masserandemamma.blogg.se

Kattis

6 mars 2011 07:01

Vad i hela fridens namn gör du uppe en sönmorgon innan fem!! ;-)
Att motgångar gör en ilsk vid den tiden är givet. Jag hade blitt tokig…
Tack för att du orkade med ett nytt inlägg ändå :-)

För oss har maten just nu ballat ur fullständigt! Men jag räknar oss på semester nu när vi är hos syster.
På mån tar jag i med hårdhandskarna igen!! ;-)

Kram och hoppas morgonen fortlöper med gott humör:-)

 
mångmamma

mångmamma

6 mars 2011 08:35

Jag tror jag slår mig ner bredvid dig för en kopp kaffe, hellre än att riskera att meja ner några staket eller vilsesimmade lärare!
:)

http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com

Kattis

6 mars 2011 09:55

Så trevligt!
Då bjuder jag på dopp ;-)

 
Tove

Tove

6 mars 2011 19:52

Som om morgonen inte började helt osannolikt tidigt av en bara väldigt pigg Ludde gjorde det inte bättre när jag, Oliwer och Ludwig alla insjuknar i kräksjukan mellan 10-11 imorse... Eddie var sjuk igårmorse men piggnade på sig fort och efter 1,5 timme var pigg. Stackars Oliwer och Ludwig ligger i soffan och sover helt utslagna, själv har jag piggnat på mig efter x-antal rundor på toaletten....
Bara Anders som inte fått den ännu, får väl se om han klarar sig. Så länge vi inte ligger däckade samtidigt e jag nöjd.

Hoppas ni haft en härlig helg, så fin bild på lilleman i bilen.

Massa massa kramar

http://masserandemamma.blogg.se

Kattis

6 mars 2011 20:00

Äh, fy tusan vilken start på dagen!!

Magsjuka är nog bland det värsta. Gäller verkligen att man som föräldrar får det en och en.

Stor krya-på-dig-kram :-)

(hoppas ni får en skön dag imorgon istället)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards