En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av Kattis - 1 augusti 2015 20:31

Minns ni mitt påbörjade och färdigmålade gym?
Vill ni se hur det blev?

Idag fick jag äntligen tid till att bära dit alla prylar. Och banne mig. De fick plats. Allihop!
Chinsstången sitter ju kvar i vardagsrumstaket. Och där får den stanna.
Men säcken fick jag upp. Nu kanske jag får lust att banka lite igen ?

Det blev ju inte stort. Men det funkar.
Utrymmet behöver inte vara så stort. Som en friggebod typ.

Av Kattis - 1 augusti 2015 14:26

Syster min, hon är otrolig på att pyssla och skapa små fina hörn i trädgården. Och inne också kan tilläggas. Samlar ideer och hittar på små fnuligheter och bygger ihop spännande och annorlunda lampor, sittplatser och blomsterlådor.
Jag önskar jag hade hennes förmåga att få det fint!

Jag kan nog komma på saker och känna kreativitet och vilja att fixa till. Men det vill liksom aldrig bli riktigt fint. Det är som att jag har det i huvudet, ser hur det ska bli, men får ändå inte till det.
Hittar inte rätt detaljer eller sätter bara ihop fel saker.

Nu pratade vi om doftande klätterväxter och buskar. Hon hade varit i en visningsträdgård och fått se en jättevacker honungsros som doftade supergott.
Och jag vill gärna ha något vid min trädgårdsgrind. Något buskigt och lite täckande. Som bildar lite insynsskydd. Och som doftar gott.

Så på hemvägen igår fick jag med mig ett par honungsrosor från Plantagen hem. Och nu sitter de där. Vid min grind. Med en gammal rosenbåge som legat och skräpat i ett hörn av trädgården.

Får se om de vill leva hos mig.

Av Kattis - 1 augusti 2015 09:47

Så tar jag åter min morgonkaffe på altanen. I sol märk väl.

Flocken är åter samlad och fyra av sex gossar sover ännu.
De två äldsta som inte följde med till Värmland, utan var med farmor o farfar i deras husbil istället, fick nog inga långa sovmornar kan jag tro. Sovandes skavfötter i köket. Så där som man gör i en husbil.
Så idag får alla sova tills de vaknar.
Annars brukar jag försöka skramla upp dem nån gång vid tiotiden.

Idag blir det till att vända timglas.
Fylla kylen och tömma tvättstugan.
Sen vill jag skura alla toaletter och byta några sängkläder dessutom.
Får se hur långt jag hinner.

När jag väl är klar är det dags att vända igen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards