En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Kattis - 9 juli 2015 21:17

Ser att jag måste uppdatera en hel del på denna sida. Gör det sen.

Detta är i alla fall jag. Av nutid.

Av Kattis - 9 juli 2015 21:08

Att börja om och rensa livet skapar i andra änden en storrengöring. En fönsterputsning som ger fri sikt.
Det ger en klarare syn på livet, på vad och vilka som är viktiga för mig.
Och det är ju mig det handlar om här. Här i mitt liv.

Nu kan jag få tid att känna efter.
Vad vill jag ge utrymme för i mitt liv och vilka vill jag låta ta del av det utrymmet.
Bort med energitjuvarna och in med kärleksboostarna.
Det jag har märkt under dessa dagar, det som förvånat mig och stärkt mig massor, är att jag omges av många underbara människor.

Många mycket mer fantastiska än jag anade...

Av Kattis - 9 juli 2015 12:57

Börjar om gör jag inifrån. Ur centrum av mig själv.
Drar in alla tentaklerna från omvärlden, raderar vänlistor och suddar ut alla falska leenden.
Gömmer mig längst inne i grottan för att kunna betrakta världen på avstånd, för att i min egen takt avgöra vad och vilka jag vill ha i mitt liv. Var jag kan lägga min tillit.

Som att sitta med ett tomt blad framför sig.

Av Kattis - 9 juli 2015 09:43

När tunnan är full rinner den över.

Man vill vara önskad och kämpar ofta i det längsta med att tro att det är så.
Tills en dag insikten slår en.
Man var aldrig önskad.
Plötsligt syns alla tecken och bevis hur klart och tydligt som helst. Alla år som gått åt till att lura sig själv.

Det är då man får tömma tunnan, rensa systemet och börja om.

Där är jag nu.
Gör en omstart.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards