En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Kattis - 25 juli 2015 23:23

Vandrat bredvid stiligheter som Filippa K, Ralph Lauren, Lexington, J Lindeberg och många andra.
Inte klokt vad Täby C har kommit upp sig det senaste decenniet!!
Till och med alldagligheter som H&M och Lindex prålar upp sig och försöker göra sig tjusigare än vad de är. Suck.
Ytligheter och sånt trams är jag inte mycket för.

I början på sommaren drog vi igång med projekt 'familjemys', vilket passat utmärkt denna regniga årstid. Vi bestämde oss för att ta oss igenom serien 'Game of Thrones' tillsammans. De tre äldsta, 12, 13 & 15-åringarna, skulle få vara med.
Hmmm, visste inte riktigt vad vi gav oss in på...

Vi såg rätt snabbt hur avancerade dödligheter det handlade om, men barnen kan det där med att blunda. Dock fick nakenchockerna och de detaljerade sexscenerna mig att tappa hakan!
Även om jag hört hur det skulle va så blev jag häpen. Ska man be barn blunda för sånt?! Njae, det är ju naturligt.
Vi fick besluta oss för att se det som sexualundervisning ??

Nu har vi kommit till femte säsongen och jag måste ju medge att den är rysligt bra!

Av Kattis - 25 juli 2015 10:59

Apropå saker som sällan blir sig likt.
Jag glömde ju visa hur fin vår nya entretrappa blev efter mannens ryck!

Blev otroligt mycket bättre!
Jag är så nöjd!
Nu kan jag fixa lite fint i krukorna bara som pricken över i. Om jag får lust.

Det som är bra med saker som är riktigt dåliga eller fula är att skillnaden och effekten blir så fantastisk när man ordnar till det!!

Av Kattis - 25 juli 2015 09:40

Solen silas genom granen och bildar dansande fläckar på altanen.
Dricker morgonkaffe.

De två minsta, fyraåringen och sjuåringen, myser i soffan.
Resten passar på att ligga kvar och dra sig i sängarna så länge de kan.
Själv är det något jag inte klarar av. Har jag väl vaknat är det kört, då är det bara att gå upp.
Men sen gillar jag mornar också.

Idag blev det ännu en dag med aktivitet. Funderar på att skita i det och stanna hemma. Men det gör jag nog inte till slut i alla fall.
Det planeras en tripp till det enorma Täby Centrum.
Nu har vi ju nån timmes färd dit. Men det är där jag är uppväxt.
Där har jag spenderat många timmar bara sittandes med kompisar på nån bänk eller fladdrat runt bland affärerna.
Fast ingenting ser ju ut som då.

Ingenting blir någonsin sig likt.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards