En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Kattis - 15 juli 2015 23:31

Mot toppen!

Jag försöker dra med mig folk från klubben och vänner i största allmänhet för en springtur en kväll i veckan. Alltid kul med lite gruppkänsla emellanåt. Och nu börjar vi bli fler och fler. Jätteroligt!

Idag hade det beslutats om backträning. I skidbacken.
Där kan man inte fuska med lutningen om man säger så.
Jogg till start som uppvärmning och sen skötte gubben min intervallplanering och visselpipa.
Det blev tidsintervaller enligt följande:
15sek - 30sek - 45sek - 60sek(toppen) - 45sek - 30sek - 15sek.
Det som är skönt med intervaller är att det känns hur bra som helst mellan dem. Det jobbiga går över fort så att säga!

Men vi fick ju inte vara nöjda med det, utan sen skulle det lekas stafett också.
Men det var ett bra pass.
Och nu kommer jag sova gott...

Av Kattis - 15 juli 2015 13:30

Promenad. Börjar i sol och slutar i regn.

Dagens promenadkompis ser ut som följer:

Som vanligt med andra ord. En liten rufsig toka. Hjärtligt sagt.
Imorgon kommer jag promenera en helt annan tjej. Samma innehåll men med ett totalt annorlunda yttre.

Velat länge. Ett par år minst.
Men nu fick jag en kontakt som snabbt och billigt kunde hjälpa mig klippa kalufsen på min älskling.
Så nu är det bestämt.
Imorgon klipps Freja kort.
Anledningarna är flera. Först och störst tycker jag inte om att plåga henne med rivandet i alla tovor.
Känns mest som att ju mer jag kammar ju mer tovar jag till det. Underullen är som filt. Bildar kakor undertill.
Det har inte varit några problem tidigare men nu plötsligt hopar sig tovorna fortare än jag hinner med att få bort dem.
Sen tycker jag om att ta med mig Freja ut och springa. Och jag vet hur hon älskar att få springa! Men i sommarvärmen går det ju inte. Även om den inte riktigt vill visa sig på sin bästa sida just nu.

Sen på vintern. Freja älskar snö! Hon njuter av att få dyka och borra sig ner i snömassorna, men det är inte heller riktigt möjligt med denna pälsen. Den blir proppad med snöbollar i storlel med tennisbollar el i värsta fall handbollsstorlek!! Och sen går de aldrig att få bort och få henne torr.

Så nu gör vi ett test. Klipper henne kort och ser vad hon tycker om det.
Det kommer bli en radikal förändring.

Av Kattis - 15 juli 2015 10:42

Morgonkaffe på altanen.

Gungar stilla i hammocken och njuter av en lugn morgon. Det blev en sen kväll igår så de flesta sover ännu. Till och med jag sov förbi niostrecket!
Händer ytterst sällan.

Hoppas på en varm dag så grabbarna kan bada massor. Vi har utökat vår altan med ett hörn och bytt vår lilla uppblåsbara plaskpool till en något större. Vi köpte en värmare också så tempen ligger på 22-24grader åtminstone. Bör vara badbart.
Men det ska ju gärna va lite sol i alla fall.

Promenaden hem med vår lilla flock igår såg nog aningen tokig ut.
Vi fick ärva vännernas poolstege. Och gubben hade fått för sig att rulla på skateboard till grillkvällen...
Så vi gick i en lång rad. Två gossar cyklade, en körde spark, mamma höll sig längst bak med vallhunden Freja och pappa använde poolstegen som paddel för att ta sig fram rullandes på sin bräda.
Vi brukar ju dra blickarna till oss med vårt grabbgäng, men igår såg vi nog tokigare ut än vanligt...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards