En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Kattis - 14 juli 2015 23:25

Spenderat kvällen på en altan jag trivs på.

Sommaren är som bäst framför grillen. God mat utomhus med människor man tycker om. Då trivs jag nog som mest.

Med barnen hoppandes på studsmattan kunde vi vuxna få avsluta våra meningar och skrattanfall tills magmusklerna kveg om lugn.
Undrar om man kan räkna det som ett träningspass?? ?

Det är en av de goda sidorna med att se barnen bli äldre.
Vi vuxna hinner prata klart!

Av Kattis - 14 juli 2015 15:38

Idag får vi glädja oss åt lite solsken och värme. Väldigt skönt!

Jobbar fortfarande med att få bort tvätten efter vår lilla långhelg. Har nu fem stora maskiner kvar att försöka få bort innan nya lass fyller tvättstugan.
Normalt sett kör jag en maskin om dagen. Minst.
Så det hopar sig snabbt då man inte tvättar på några dar.

Men nu snor jag mig en stund i solen. Med en bok.
Just nu försöker jag beta av alla Anna Gavaldas böcker. Älskar hennes skriftspråk!!
Har en kvar nu tror jag, men den hittar jag inte på biblioteket. Och jag lånar hellre än köper.
Så jag får väl fixa distanslån...

Av Kattis - 14 juli 2015 09:42

Aldrig sover jag så gott som efter ett ordentligt träningspass.

Igår hade vi en gästtränare med egen hjälptränare, båda från Åtvidaberg, hos oss på klubben. Den här sommaren har vi verkligen satsat på att få in så många gästtränare som möjligt. Dels för att det är väldigt roligt och alltid riktigt lärorikt och inspirerande att träna för någon ny.
Och dels för att ge oss vanliga tränare en större chans till ledigt.

Eftersom vi på vår klubb har avskaffat den gamla traditionen med terminer och har träning året runt måste det ju alltid hållas pass.
På sommaren slår vi bara ihop barngrupperna till en och har därmed bara två grupper, barn o vuxen, att sköta. Det kommer ju inte supermånga och tränar på semestern.

Så igår blev det ett pass på Åtvidabergs sätt. Jättekul!
Alla klubbar har ju lite eget sätt att hålla pass på. Och det är himla roligt att få se hur andra gör.
Igår blev det tex mycket fokus på steg och vändningar. På att komma in rätt för tekniken. Kastet.

Jag tror på att fokusera på en sak i taget. Eftersom det finns hundra deltajer att tänka på i varje teknik.
Så att hålla fokus på steg/placering en hel träning är skitbra!!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards