En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Kattis - 11 juli 2015 18:59

Magen mätt och vinglaset tömt.

Vid middagsbordet diskuteras Ryssland och flygvapnet. Samtalet väcktes pga ett par plan som dundrade över oss av gripen-modell. Jag vet inte vad de heter.

Vilar benen på stolen intill och njuter av kvällens lugn.
Maken fick ut mig på en löprunda. Spännande att få prova på nya marker.
Det blev en skön femma av och an till den närbelägna golfbanan. Väldig platt sväng som avklarades på 27min. Gott nog.

Men sen stod det tydligen strandlöpning på schemat. Sand.
Jag gillar inte sand.
En bidragande orsak till att jag aldrig tar familjen till badstranden.
Suck.
Men jag är inte den som är den. Hakade på och bet ihop. Av och an. Fram och tillbaka på den korta sandstrandssnutten rännde vi tills jag föll ihop i en hög på playan.

Skön. Renande. Tömmande.

Av Kattis - 11 juli 2015 15:00

Männskor. Tycka vad man vill om dem, men de är rätt roliga att titta på.

Stora. Små. Långa. Korta. Fula. Snygga. Tysta. Högljudda.
Och med roliga dialeker.

Av Kattis - 11 juli 2015 09:21

Börjat om och raderat har jag som sagt gjort. Och det gäller även på facebook.

Född eremit är jag. Härstammar från eremiterna med eremitblod i mina ådror.
Inte särskilt social och sällskapssjuk med andra ord. Men facebook, säga vad man vill om dess existens och för att inte verka helt bakom flötet ska man ju helst prata lite illa om det, ger mig ett underbart sätt att kommunicera med vänner på. Lätt och på mina villkor. När jag har tid.

Fast det gäller att ha koll på vänlistan.
Och jag har alltid sett till att rensa den med jämna mellanrum och haft en gräns vid max 100 vänner.
Men när det finns energitjuvar som bara postar inlägg som får en att må dåligt eller skapar känslor av krav och ångest.
Då kände jag i alla fall att det blev dags att sudda rejält.

Saken är den, i alla fall i mitt fall, och säkert omedvetet i många andras, att dem som raderas ur facebook per automatik raderas ur hela livet.
Nu består vänlistan av 12 personer.
Mina söner, min man, min mor och mina syskon typ.

Så när jag nu lägger upp nåt blir det verkligen till de närmaste. Till dem som på riktigt betyder nåt.
Till dem jag älskar.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards