En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Kattis - 10 maj 2010 20:10

Mina ben är totalt förstörda.....Som ärrade av mängder av misslyckade tatueringar.

Min mage kommer aldrig vara snygg igen, hur smal och vältränad den än blir.

Och trots att mina bröst alltid varit av den minsta storleken har de lyckats formas till något hängande, likt två tvättlappar.

Kort sagt jag är inte längre den jag var, rent fysiskt sett. Omtransformerad.


Men vad gör det!?


Den har burit fram de mest underbara gåvor den någonsin kunde givit mig.

Mina fem välskapta söner.

Den har låtit mig gå igenom livets mirakel gång på gång.

Hjälpt mina underverk till denna värld.


För det är jag den evigt tacksam!

Jag ska hylla och älska min kropp till min döds dagar.

Prisa och vårda den ömt.

Aldrig låta någon tro att den ger mig känslor av skam och missnöje!


Nej, min kropp har blivit formad av kärlek.

Min kropp är bäst!

Av Kattis - 10 maj 2010 15:25

Jag HATAR telefonförsäljare!

Visst är man kund hos en del, men det är ju sällan de som ringer.

Och de andra är outhärdliga!

Några visar faktiskt lite mänsklighet och tackar för sig så fort man korthugget meddelar att man INTE är intresserad. Men en del är så fruktansvärt vidriga och tvingar sig kvar med alla möjliga teorier och försök till fiskande.

Att vi är med i nix skiter de fullständigt i! De skyller på våra företag........

Sen förklarar man irriterat att det är telefonnumret som är kopplat till nix och det är betydelselöst om de söker oss inom firman eller som privatperson. 

Men då hävdar de att det gäller inte alls..........!


Jag är ledsen men jag kan inte begripa hur man kan ta ett jobb där man är så avskydd av så oerhört många.....

Av Kattis - 10 maj 2010 10:00

Vi människor prioriterar väldigt olika beroende på storlek av plånbok.

De som har en stor andel pengar över efter alla månadens utgifter väljer ofta att lägga dem på kläder med större prislappar.

För dem som bara har några ören kvar är ett par nya byxor från H&M superlyx!


Det ger av naturliga skäl en viss spridning gällande klädsortimentet hos barnen i skolan. En del lär sig tidigt att känna en högre status för plagg från de finare hyllorna. Och därmed tvärtom för kläder av betydligt billigare sort.


Det gäller förstås inte de små barnen, de är lyckligt ovetandes om dessa triviala tankar!

Men hos tonåringarna har detta blivit en livsviktig identitetshöjare.....


Jag skyller förstås allt på oss vuxna och samhället i stort. För var har de annars lärt sig detta?! 

Och vi är många som gillar kläder och ännu mer kläder från fina gatan, vare sig vi har råd med dem eller inte.


Men med detta kommer också en förhöjd status för dem som klarar av att införskaffa de dyrare märkena. För de som inte frågar var vi köpt våra plagg utan från vem...


Och det kommer också i uttryck hos eleverna i skolan. Både att de med billigare kläder lätt själva känner sig sämre och att andra tycker de är sämre....

Mobbing börjar ofta av att någon ser "annorlunda" ut.

Även om mobbaren kan hitta vilken ursäkt som helst, det ligger ju i dennes egen vilja att mobba.


Men det får mig ofta att fundera på om det där med skoluniform kanske vore en bra idé?

Skulle det få barnen att se bortom kläderna hos varandra?

Att inte stämpla varandra för hur de ser ut?

Och kanske få dem alla att känna sig mer jämställda?


Jag är vanligen helt emot alla typer av regleringar för hur vi ska leva. 

Anser att allas rätt till frihet av vardag och leverne är superviktig!

Men just det här kanske ändå vore nått?

Skoluniform som standard i alla skolor.........

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards