En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Kattis - 6 november 2009 17:21

Satt i bilen imorse på väg till en annan del av kommunen. Kände mig lite stressad och aningen låg. Morgonen hade visat sig var en av de sämre varianterna. Radion stod på den vanliga kanalen, med de vanliga pratarna.

Det blir låtbyte........Och plötsligt höjer jag volymen och känner hur hela humöret stiger.

Tänk vad vi kan påverkas av några toner ur en strof, eller av en hel låt för den delen!


Det finns låtar som tröstar, speedar, glädjer och till och med smärtar. Och ännu värre blir det när de kan spåras med minnen. Metallica , åtminstone hela the black album, är en enda stor tonårsminnes-samling. Fast den har jag förstås lyssnat mycket på även efter den tiden, så minneskänslorna börjar veknat.

All typ av death metal, inget jag precis hör över huvudtaget längre (tack och lov), ger smärtsamma rysningar längs ryggraden.

Meatloaf "I´d do anything for love" - åh, shit! Vill jag minnas? Jan Johansen - "Se på mig" likaså.....

Fogerty, Emilia - "Big, big world", nu börjar jag bli vuxen, bilda eget bo.


Metallica - "Mama said" då kom kärleken för evigt!

Nu sitter jag med fem barn i bilen och sjunger högljutt till Milo´s "Ayo technology"...........

lite tokigt kanske.....men, men      

Toner färgar livet................   

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards