En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Kattis - 14 november 2009 18:22

En kväll, bland andra. Inget särskilt alls.

En middag undanplockad och mätt och belåten.

Två söner ska nattas om knappt en timme och två andra är på filmkväll hos kompisarna.

Själv hoppas jag på en tur på cykeln framför tvn. Vad de två mittenbarnen ska hitta på vet jag inte.

Klockan nio börjar film som mannen vill se. Jag skulle helst läsa ut min bok.

Har precis fått hem Dan Browns nya, vet inte ens vad den heter. Men gubben har redan hunnit börja på den och jag blir lite stressad. Han vet allting först liksom........

Jag har säkert tre böcker till som väntar. Just nu försöker jag avsluta en samlingsvolym av Anne B. Ragde - Berlinerpopplarna, Eremitkräftorna och Vila på gröna ängar. Den är inte det bästa jag läst, men jag är ändå så pass fast att jag måste få veta hur det går för familjen.

Nu ska jag duscha hund som varit ute i regnväder..... 

Av Kattis - 14 november 2009 12:05

Jag försöker ibland kolla igenom topplistorna på denna bloggplats. Men det skrivs så mycket skit så det är galet!

Bryr sig verkligen nittio procent av den kvinnliga delen av världen bara om att bli så smal som möjligt och köpa så dyra kläder som det bara går innan bankrutt är ett faktum?!

Det är så man blir mörkrädd.

Bloggvärlden är verkligen ett inspirationsforum för alla anorektiker, bulimiker m.m Som en rejäl hejarklack för att undvika ett för stort fettintag.

Nej, jag tror att jag måste leta reda på några vettigare bloggare. Jag vill läsa intressanta funderingar och intellektuella vinklingar av dagsfrågor.

Gärna i krönikeform med en del humor i.

Det vore dessutom väldigt trevligt om det var aningens lärorikt också, kanske att man fick en ny synvinkel av saker och ting. Och sen gör det absolut ingenting om det ingår en del poesi i någon form.

Tänkvärd läsning efterlyses med andra ord!

Lite mindre fjantande kring yta och lite mer djupgående filosofering........

Av Kattis - 14 november 2009 09:55

Ja, inte är nåt trevligt helgväder i alla fall. Hade tänkt att få bort lite löv från tomten, men vete tusan i det här regnet. Tänk om man skulle kunna rensa bort en aning ur garaget och källaren! Jag tror jag ska försöka sattsa på det idag. Problemet är bara att det är till större delen är min mans område, så då vill nog han vara delaktig.

Och han kanske inte är upplagd för det i samma grad som en annan.

Får väl se, han har inte ens slagit upp ögonen än.

Det är hans sovmorgon idag, vi har delat upp dem. Han har lördag och jag har söndagen.

Fast det är inte ofta jag ligger kvar särskilt länge i sängen. Jag vill inte, det är tråkigt.

Det finns ju en hel dag framför mig att fylla med en massa skoj! 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards