En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Kattis - 13 november 2009 19:40

Så ska det ordnas fredagsmys. Popcorn och dricka av den bättre varianten.

Ett par barn vill se på egen film och vi andra ska dega i soffan framför Idol.

Kan hända vi orkar plocka fram något spel också, jag skulle i ärlighetens namn helst slippa. Men barnen vill nog gärna. Kanske ett parti kortspel............

Gossen med bortopererade tonsiller och polyper har haft ett par jobbiga nätter sen dess. Så nu är både mamma och pappa trötta, kunde gott behöva en ordentlig natts sömn.

Helgen är, pga operationen, tömd på aktiviteter. Eller nu ljuger jag allt. Söndagen kommer jag att få spendera i judohallen i Södertälje. Matchdag, med andra ord.

Jag hoppas jag fått sova ut rejält tills dess............

Av Kattis - 13 november 2009 13:49

Ett tjockt böljande snötäcke som glittrar vart ögonen än vilar sig. Rimfrosten täcker varje gren och kvist. Julmusik som bäddar in oss i stillhet. Bordet är fyllt med rödkål, sylta, skinka, äppel mos och allt som hör där till.

Granen är klädd av barnahänder och hela huset är färgat i julens stämning.

Tomten inväntas och barnens ögon tindrar.......................

Att denna underbara högtid inte har något med konsumtion att göra egentligen, är för mig väldigt förståeligt.

Men om jag verkligen vill få se dessa tindrande barnaögon, är det lätt hänt att betydelsen av julklappar blir något förhöjd. Och det blir rätt automatiskt aningens julklappshysteriskt.

Vi vill ju hitta, om inte dyra paket i mängder, så istället en för varje barn, speciellt utvald och perfekt.

Och det är inte lätt när huset består av fem grabbar som lyckats samla på sig allt. Även om vi inte ger dem kolossala högar av presenter varje jul och födelsedag, så är de ändå fem som leker med ganska precis samma leksaker. Då räcker det med att alla får en legogåva var, så har de snabbt fått ihop alla Indiana Jones-paket som finns.

Sen har vi den andra aspekten, huset som bara fylls och fylls med prylar.

Men det är en annan femma....


Av Kattis - 13 november 2009 09:14

Ett öga vått

en tår som rinner

ett hav så blått

som oss påminner


om en morgon länge sen

då härligheten log

en smekning kärleksfull och len

som mitt hjärta tog


Horisont med sol så röd

kvällen svepte med kyla in

släckte kärlek och dess glöd

lämnad utan älskade min


 Havet ljusnar när

solen stiger

hoppet oss bär

när hjärtat det tiger

det kommer en gryning då

lyckan ler igen

glädje kan åter oss nå

låt oss välkomna den





                                          KT 09

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards