En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Kattis - 11 november 2009 13:25

När jag var ung, hm yngre, kom alla de där galopperande detektiven-filmerna och Mask. Det var väl då vår allas käre Jim Carry slog igenom ordentligt. Och jag vill minnas att alla mina vänner fann dem helt vansinningt komiska.

Jag, däremot kunde inte för min död begripa vad det var som var kul. Det var ju bara idiotiskt! Löjligt och fånigt...

De tyckte naturligtvis att jag var knäpp. Men faktum är att jag kan inte riktigt säga någon film jag ser som skrattretande, det känns ju endast inlärt och repeterat. Och för det mesta kan man räkna ut med lillfingret vad som väntas hända.

Däremot har jag en lätt irriterande egenskap av att kunna brista ut i skratt för andras misstag och olyckor. Säg fel inför mig till exempel, och jag kan vrida mig i en kvart. Det är nog det roligaste jag vet!

Min mamma kallar exempelvis alltid gardinstången för flaggstång, och det har gett mig många roade stunder, fast så här efter tjugo år och några till börjar jag väl bli van. Men min man kan bli väldigt sur när han råkar ge mig ett riktigt skrattanfall. Och det är ju absolut inte min mening att såras, men alla borde väl kunna se det komiska i att råka slänga till orden lite fel. Enligt mig alltså....

Nej, det där med komik är verkligen en helt individuell sak. Högst personlig......

Huvudsaken är nog ändå att vi alla kan finna något att skratta gott åt minst en gång om dagen.

Ett gott skratt förlänger ju livet.

Av Kattis - 11 november 2009 07:28

Har en tid försökt få upp mig själv lite tidigare för att på så sätt kunna dra upp killarna också lite tidigare. Inte för att vi brukar behöva stressa , men för att få lite längre stund på sig att vakna vid frukostbordet.

I morse fick jag en enorm hjälp av lille D som vaknade, för tredje gången, klockan fem och vägrade somna om. Jag gav upp vid tjugo i fem ungefär. Det var i och för sig min käre man som försökte söva om honom, men jag tog honom till slut och gick upp.

Och sen gick plötsligt allt i en rasande fart, barnen ploppade upp ur sängarna innan jag ens hann säga "god morgon".

Klockan halv sju! stod jag med ett färdigdukat frukostbord nere i köket.......

Jisses, med den farten, den här tiden på dagen börjar jag undra hur resten av dagen kommer arta sig. 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards