En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Kattis - 27 november 2009 23:14

Vad tiden gör med människor.......

Antingen har vi bråttom för att hinna ikapp den, eller så har vi bråttom för att kunna slippa tänka på den. Stressar för att kunna koppla av liksom.

Åren går och plötsligt ser man en gammal bekant, tycker denne någon har åldrats och förändrats och inser att det måste ju gälla en själv också!

Som en käftsmäll av insikt om dagar som gått utan att man hunnit märka det. År som bara smugit sig förbi bakom ryggen......

Det blir plötsligt smärtsamt att möta det gamla och se barndomen ur en ny synvinkel.

Som att få backspeglarna kraschade, sluta lura dig själv. Den tiden är förbi!

Av Kattis - 27 november 2009 20:57

En resa till en jubelar skänker största gåvan till mig.

Lyckan föll i mitt knä, oväntad och självklar. Omstörtande och naturlig.

Som en skänk från ovan och som det absolut mest jämnvägda steg i livet.

Ingen skakig start, ingen tvekan vart vi ska gå. Bara klara tydliga kliv framåt.

När jag blir osäker stärker du mig, när jag blir rädd lugnar du mig och när jag blir stressad håller du mig stadigt.

Som en stark pelare i en katedral håller du min livsglöd uppe.

Du är lågan i mitt liv.

Av Kattis - 27 november 2009 11:57

En strand helt tom och öde, havet är alldeles tyst och mörkt. Borta vid horisonten kan jag känna löften om ljusning, från en sol på sakta uppgång.

Måsarna seglar bland molnen och vassen böjer sig lätt. Som en andakt inför morgonstunden och en lovsång inför den nya dagen.

Jag bär på minnen av en sorgsen barndom, och på hopp om framtiden. Har en plan för vägen framåt, en detaljerad målbild.

Om jag ordnar en förenklad beskrivning borde jag klara mig dit. En fot framför den andra och andningen in och ut....

Jag vet precis vart jag vill komma och måste göra varje val med tanke på det.

Ingen annan kommer ge mig en stjuss på vägen, det är bara jag som kan hjälpa mig själv. Vilka sorger och synder jag än bär på, så är det mitt val hur de ska hanteras och hur de ska påverka mig.

En fisk slår i vassen och horisonten börjar glöda. En svag värme känns mot min kind.

Jag har en lycka djupt in i mig. En vetskap om glädje som kommer.

Av Kattis - 27 november 2009 11:54

Nu hänger julgardinerna i köket uppe och stjärnorna i fönstren likaså.

Börjar få lite städmani inför festen imorgon.....

Kanske att jag hinner få upp någon julgardin till övervåningen också. Men jag tröstar mig med att vi ska fira thanksgiving och inte jul, så allt detta är ju inte något krav.

Men det är klart att en vill få det snyggt och prydligt.......

Av Kattis - 27 november 2009 08:52

Gårdagens matlagning stod J och lille D för. Han var väldigt noggrann och krävde smakprov titt som tätt för att kunna hålla koll på att allt stod rätt till.     

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards