En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Kattis - 4 oktober 2010 20:28

Gaffel som smäller i golvet och mjölk som rusar ur ett fallet glas.

Kladd som rinner längs kinderna och pasta som fastnar under strumpan.


Ibland funderar jag på varför vi inte enbart har platsbestick! 

Vissa dagar är det som om alla barnen gick omkring med en liten stygging bakom ryggen, som konstant puttade dem så att de snubblade, tappade och klantade sig hela dagen.


Eller som de dagar när de tycks ha vuxit femton cm under natten och alla kroppsdelar verkar slänga omkring hur som helst!

Snubblar på en tröskel som de passerat miljoner gånger och slår i huvudet på alla möjliga konstiga sätt.......


Minns en hund modell stor, som inte riktigt hängde med i växttakten. Låg och sov under köksbordet och reste sig plötsligt för att gå, och fick hela bordet med sig...

Och alla dess långa ben sen, fladdrande smått ostyriga åt alla håll!

Lite som Bambi på hal is liksom.


Minns också en reklam av Ikea. Köksreklam. Appropå kladd.

Ett kök är totalkaklat och efter barnets lilla måltid tas vattenslangen fram och spolar rent hela köket i ett svep.

Skulle va nåt det!


      

Det ska va gott att leva!



Av Kattis - 4 oktober 2010 08:38

Fyra veckor susade förbi. En månad gammal har plutten hunnit bli.

En stor del ångest plågar min själ. Kärleken är så stark att alla sinnen ömmar.

Hans doft är fylld av moderskärlek och ögonen som famnar mina, kramar hela mitt hjärta. Känslan av hans fjuniga kalufs får mitt inre att smälta och hans mjuka gnyende öppnar hela min själ..........


  


  


Att en kärlek kan vara så stark och så totalt uppfyllande. Så tung och stor.

Och så bred och töjbar.

Som en gummisnodd som omsluter varje nytt barn med lika varm och stark omfamning. 

Jag älskar kärleken........


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards