En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Kattis - 27 oktober 2010 21:25

Som jag förstod fick jag hem en alldeles förträffligt nöjd kille. Bästa skoldagen någonsin, löd omdömet!

Kändes mycket bra i mammahjärtat........


  




En del saker tycker man bara att det ska finnas i ett hem.

Kaffebryggare, dator, telefon, dusch, toalett.......och en gitarr.

Själv tog jag pianolektioner under några år, men gitarr är inget jag någonsin provat speciellt mycket. 

Fast det känns ändå som att det hör till i ett hem lite grand.


Ibland tas den ner och plinkas på av diverse barn.

Rasmus har ju börjat med trumpet, och tillsammans med mitt gamla piano, kan vi få ihop en hel orkester.

Ja, sen brukar det letas fram en och annan xylofon och nåt munspel också.

Så plingas det ikapp allt efter ton och lusta.


Att det inte blir så mycket exakta melodier är strunt samma.

Musik ska vara kul, och är det kul blir det ofta bra på sikt.....


  

Av Kattis - 27 oktober 2010 09:58

Fick en promenad till skolan genom byn pudrad av frost. Packade in både mig själv och barnen varmt med allsköns halsdukar och thermobyxor. Vet att många anser det tokigt att redan klä sig med midvinterns plagg, men själv är jag livrädd för att frysa. Såg barn på skolgården under gårdagen som sprang i enbart t-shirt! Vanvettigt i mina ögon. Är det tufft att våga bli förkyld?! Denna dagen lurar på glädje. Ser med enorm spänning fram emot att få hem min äldsta gosse från skolan. Vill inte prata för mycket om det ännu, men idag hoppas jag han får en helt förträfflig skoldag!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards