En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Kattis - 17 augusti 2010 20:31

"Blixtar och dunder, magiska under............."

Jag kan utbrista båda uttrycken med ordagrann mening.


Blixtar och dunder.

Det passerade ett väldans oväder här för några timmar sen. Samtidigt som jag och Rolle skulle ta oss till vår lilla extrakoll av bebben.

Precis då jag kunde ha fått användning för min nya tjusiga regnkappa, men då hängde den så snyggt och prydligt hemma i hallen!


Min underbara vän, som jag alltid kan lite på när det kniper, öppnade upp dörren till sin casa med lika öppet hjärta, för hela vår lilla barnaskara. 

Jag ville ju gärna att både jag och Rolle skulle kunna få ta vår sista glutt genom ett ultraljud. Nu när vi dessutom fick ett extra........


Magiska under.

Det tar en stund att förstå sig på en ultraljudsbild då barnet är så stort. Man är ju van vid en hel bebis i bild samtidigt. Nu var det ju bara en bit i taget.

Han höll båda sina små händer framför ansiktet hela tiden, som om han ville gömma sig in i det sista liksom. Men en skymt av en liten näsa och mun som öppnade sig och sträckte ut tungan fick jag vid ett tillfälle! 

Så söt alla redan.......


Han mår i alla fall utmärkt, vilket jag inte tvekat på i och för sig. 

Han väger ung 3200g för tillfället och kan säkert hinna komma upp till normen av mina andra runt 3500g.

Barnmorskan kände jag igen sen förra gossens ankomst. Vi har ju gått igenom några stycken nu ; )

Hon tyckte vi kunde komma in och klämma ut honom till helgen, då hon jobbade. Och det skulle jag inte ha något emot!


Fast jag vet ju att det är en omöjlighet. Mina barn har alla kommit sent.

Elva dagar efter beräknat, tre, elva, fem och två dagar efter..........


Men som sagt, det är ju sista gången nu. Så det gäller att njuta!

Av Kattis - 17 augusti 2010 13:18

Idag tog jag inga chanser. Jag hällde i mig en kopp kaffe det första jag gjorde i morse.


Efter frukost tog jag och barnen en sväng in till byn för att lämna ett prov till mvc, och sen till bokhandeln för att göra hösten, och årets, inköp av ny almanacka.

Det är superkul med ny almanacka tycker jag!


Att få bläddra bland dagarna ett helt år framåt.

Fylla i alla födelsedagar och redan inbokade händelser. Fast det finns det ju inga......

Händelser alltså, födelsedagar har vi gott om!


Minns när jag var runt tio, kanske lite äldre, och man gick och botaniserade bland bokhandelns alla nya skolartiklar. Snygga pennor, block, suddigum, bokpapper och almanackor. Det var alltid lika underbart!


På måndag drar det igång här, med skolan och judo och allt.

Spännande! En som kliver upp till femte klass, en till andra och en till första klass.

Wow! Vilka stora barn jag börjar få.........


Utanför fönstret ser jag näsorna från träden som singlar ner mot marken likt propellrar. De ligger spridda över gräsmattan och bildar, tillsammans med den något mulna himlen, en höstoutfit.

Jag älskar hösten.......


Längtar tills jag kan få börja använda min regnruskjacka och några rejälare höstskor....


NU ska jag ta mig en kopp java igen och bläddra i min ny kalender.

Snart bär det av till det större mvc på sjukhuset.

Spännande att se vad de vill titta och fundera kring där......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards