En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Kattis - 24 augusti 2010 20:21

Rolle bad mig göra en ungefärlig budget över badrumskostnaderna på nedre våningen. Så jag slog mig ner med datorn under förmiddagen för att kika runt lite.

Nog för att jag redan gjort denna försök till kontroll tidigare. Men jag tog nya tag med ett blankt papper till grund....


Jag vill ha en toalett, det torde inte behöva hamna på mer än 1500 kr.

Sen vill jag ha en duschtallrik, som jag lärt mig att de så fint heter. Duschmunstycke med tillhörande slang. Jisses! De kan visst kosta hur mycket som helst.

Och sen måste det ju upp en handdukstork på väggen också. Och även där kan du få dem precis hur dyra du vill. Sällan mindre.........


Tjoff, budgeten gick åt till bara detta. 


Sen har vi det som är roligt. Inredning med vägg och golv.

Rolle guidade in mig på "Dekora" . Japp, den mannen vet precis vad jag vill ha!


Men så enkelt var det inte.

Jag kunde hitta massa snygga stenar och plattor. Men att sen försöka reda ut ett pris var ju totalt omöjligt!

Letade runt på återförsäljare och ficklade i mörkret var helst jag kom in. Men ett pris fick jag söka bland stjärnorna efter!


Mig veterligen är det lag på prisuppgift för varor skyltade i fönster.

Är inte hela nätet ett enda stort skyltfönster, då!?

Det borde banne mig vara möjligt att se ett pris på även byggmaterial, som kakel och väggsten.


Ja, ja. Det blev ett par samtal till olika ställen och nu känner jag mig lite klokare.

Av Kattis - 24 augusti 2010 08:23

Barnen tagna till skolan i bil. Det regnar ute, och mitt dunkande huvud tar tacksam emot det svala latmaskvädret. 

Bara för att de orden blev sagda tränger nu några envisa solstrålar ner genom de grå molnen.


Var så noga med att få i ordning allt som skulle med till skolan idag. Men ändå klistrar sig känslan av något bortglömt fast hos mig. 

Men vad kan det vara? Jag har nog kommit ihåg allt. Gympakläder, mängder av ifyllda blanketter, knappar för mattelektionen, frukt till alla och regnkläder ....

Nej, jag har inte glömt nåt. Det är väl bara ovanan som spelar mig ett spratt.


Yngsta skolpojken ska hämtas redan efter lunch, och andraklassaren slutar bara en kvart före storgossen. Så han ska vänta in brorsan på biblioteket.

Det blir nog bra, hoppas jag.


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards