En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Kattis - 18 augusti 2010 15:09

En liten promenad och tre gossar fattigare. Känner att mitt humör är i botten och skyller tveklöst på den försvagande sömnbristen. Trevligt för sönerna som kan träffa vänner under annat tak. Inte för att jag beter mig särskilt illa, men rolig är jag inte heller..... Onsdag har snart passerat och jag undrar hur många andetag det krävs innan vi säger god natt åt lördag?! Dagarna rusar fram som ett ånglok helt utan pardon för dem som inte hänger med. Gick igenom almanackan igår och kan ana mig till alla fulltecknade dagar som kommer direkt efter skolstart. Alla elevsamtal och föräldraråd och ........

Av Kattis - 18 augusti 2010 09:59

Gårdagens rejäla luftrumsutrensning gav ingen långvarig lättnad för andningen. Nu är det samma kvava syrefattiga luft igen. Försöker bädda rent i de tre små grisarnas rum, men måste ideligen sätta mig ner för att hämta andan. Känner mig som en åldrig överviktig gammal tant, som jag flåsar och står på.... Natten var lika sömnlös som vanligt. Magen tar var stund av lugn och ro som tillfälle att träna. Nog för att det är mysigt att känna kramarna som ger påminnelse om vad som komma skall. Men jag skulle tacksamt ta emot några nätters ordentlig sömn nu....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards