En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Kattis - 2 september 2010 19:48

Rolle kom idag hem med det beställda och måttanpassade terrariet. Så nu har tjejen, utan namn ännu, fått flytta in i sin permanenta bostad. Äntligen kan killarna se henne ordentligt och konstant! Det var lite väl intressant i början kan jag tycka. De bänkade upp sig med köksstolarna och drog nästan igång lite tumult där när alla skulle trängas längst fram. Men det lägger sig väl med tiden. Det känns lite konstigt att jag som verkligen var förskräckt när inköp av spindel kom på tal, nu är så radikalt omvänd! Kanske är det någon liten lättnad i mitt inre, att inte vara rädd längre, så jag nästan blivit spindelfrälst istället.....; )

Av Kattis - 2 september 2010 13:28

Morgonen började med alvedon och kaffe. Ingen bra uppvakning med andra ord....

Med stor ansträngning kring att behålla en avslappnad hållning lyckades jag ändå få till en normal morgonrutin, till och med promenaden till skolan fick jag gjord. Vilket säkerligen endast hjälper till för att bota värk i huvudknoppen......


Sen fick jag en liten lugn stund med det två minsta degbagarna, innan de absolut ville iväg till kyrkis. Fast det visade sig bli ett riktigt trevligt kyrkisbesök, fullt med skratt. Så det lättade ju upp min dag ännu lite mer.


Nu ser jag björken stå i blåsten utanför fönstret och grannens flaggstång har svårt att hålla sig upprätt. Solen skiner som om inget annat spelar någon roll. Den vill bjuda på lite glädjestrålar trots höstens starka vindar. 

Att cykla med cykelkärran för att hämta hem yngste skolgossen var en riktigt besvärlig historia. Magen var hård som betong så gott som hela vägen.

Inte kändes det särskilt behagligt heller......

Men hem kom vi.


Skulle önska att även lillskrutten ville "komma hem" nu.........

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards