En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Kattis - 7 september 2010 16:08

Besöket på BB gick galant. Vikten hade inte sjunkit med mer än 150g. Så det var ju lyckat!


Lille D hade en rätt lång period av viktnedgång. Så där så de tjatade på mig att fundera på ersättning :( Vill inte! 

Och inte gav jag det heller, det tog kanske lite mer tid än vanligt. Jag fick amma konstant, och då menar jag konstant!, de första veckorna. Men sen var det sprutt i mekanismen igen.

Det gav mig lite duvier kring om kroppen börjar säga ifrån, att den inte har kraft att föda fler barn. Så det var ju skönt att det gick så bra nu!


Efter vårt lilla avskedsbesök på BB tog vi oss till den lilla shoppinggatan för en gluttarrunda på leksaksaffärren. 

Och då blev jag så glad! Äntligen hittade jag en dockvagn värd min son som förare!

En vagn som inte är fullklottrad av blommor och hjärtan. Som inte är rosa och lila........


  


Den är bara så fin tycker jag!

Bilden är skitdålig inser jag, men strunt samma ; )


Den fick sin premiärtur till skolan nu på eftermiddagen. Lille D visade sina undermåliga erfarenheter av styrning. Det gick väldigt knackigt i början, många diken fick sig en undersökning.

Men det tog sig allteftersom.


Det blir nog en redig förare av honom också så småningom......

Av Kattis - 7 september 2010 08:46

Grabbarna iväg till skolan och snart är det dags för återbesöket på BB.

Spännande att få se hur hans vikt gått. Ner förmodligen, men hur mycket.....


Brösten svider och ömmar. Minns med förskräckelse hur det var efter första gossen. Då jag inte hade en aning om alla smärtor som kommer efter en förlossning.

Allt fokus kring informationen till gravida ligger i förlossningen och dess faser. Dess smärtor och smärtlindringsmetoder.

Och sen lugnas man av det falska påståendet att all värk är över och glömd så fort bebis är ute....Riktigt så skönt är det ju inte. Även om bebis flöt ut som i ett rinnande vatten ger det ju mestadels aningens skavsårsefterdyningar. Och att amma är underbart, men starta igång en mjölkpump som stått i stiltje i ett par år, går inte heller alltid helt smrtfritt.Men tänk, att allt det går man igenom med ett lyckorus då man samtidigt håller livets underverk i famnen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards