En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Kattis - 22 september 2010 20:45

Att vara gravid innebär ju till en viss del att tappa kontrollen av den egna fysiska identiteten. Vilket kan vara rätt skönt, enligt mig. Man måste ju helt enkelt släppa krav och kontroll. Men då tappas även en del av kroppsuppfattningen. Ja, allt detta gäller åtminstone mig, som inte håller hårt på träning under graviditeterna....Men i alla fall. Det är väldigt härligt när man sen kan börja röra sig och åter få upptäcka var den fysiska skapelsen börjar och slutar. Känna att det finns lite muskler där inne, och kunna känna hur de stramar. Solhälsningen har jag gjort under några år, och oftast tillsammans med lille D. Och han är så himlans söt när han står där och hela tiden ligger ett steg före....
Av Kattis - 22 september 2010 13:15

Denna utmaning kom från kära Annkatrin.


KÄRLEKEN I MITT LIV  är nog som för de flesta andra mödrar, mina barn och min familj. De är inte bara kärleken i mitt liv, de är mitt liv!


MIN FAVORITFÄRG  är havets. Som skiftar allt efter väder och humör.


JAG ÄR FANTASTISKT GLAD   för att vi alla i familjen har fått lyckan att vara så friska.


JAG VET FORTFARANDE INTE  allting.........


MIN DRÖM  är att jag en dag är färdigutbildad hundpsykolog och driver mitt företag med framgång.


JAG TROR  att jag kommer ta ett steg till på väg mot drömmen under nästa höst. Och då utbilda mig till problemhundskonsult.


JAG KOMMER FÖRMODLIGEN ALDRIG  bli av med önskan om fler barn... : s




Nu vill jag utmana:

Riesling

Filozophie

Mångmamma

Av Kattis - 22 september 2010 09:03

Att få barn gör dig till ett attraktivt byte för alla barnbutiker, de vill genast visa sin bästa sida och sända dig mängder med rabattkuponger och special erbjudanden. Till och med små godhjärtade gåvor till det nyfödda underverket, vill de skänka. Allt enligt andan att vi som fått barn nyligen samtidigt föder oss själva in i ett enormt konsumerande av barnprodukter. Att vi, som visat vår enorma styrka i hanterandet av allt som en förlossning innebär, också plötsligt blivit helt veka inför all gullig barnreklam....... Ja, ja. Vad ska jag ta mig för en lugn förmiddag som denna? Tror jag ska passa på att åka ner på stan en sväng. Alltid hittar man ju nåt...... ; )

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards