En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Kattis - 16 september 2010 21:01

Mörkret har lag sig och gatlyktorna är tända. Soffan känns underbart mjuk och ombonad, tillsammans med min svarta stora fleecefilt blir det nästan svårt att hålla mig vaken. Debatten ska just till att dra igång och jag anar hettan i luften. Skolan är ingångsämnet...... Spännande!

Det behövs inte många meningsutbyten för att glöden i partiledarnas ögon ska börja glimma. Skolan är enligt samtliga debattörer inte fullgod. Det är enda åsikten de alla delar......
Av Kattis - 16 september 2010 13:30

Tog Elvis i vagnen och rotade fram en något varmare kappa. Livrädd för nerkylda bröst, med stockning som följd! Kappan jag slutligen traskade iväg i är en riktig favorit. Inte något speciellt med den egentligen, men den är välsydd och sitter bra. Kappan har dessutom burits av min moder under hennes glansdagar och innehar en ålder på drygt trettio. Rätt skapligt för ett klädesplagg i denna tidsera! Att shoppa i second hand har aldrig legat i mitt intresse. Jag har en känsla av olust inför att bära plagg som burits av för mig helt okända människor dessförinnan. Men att ärva från vänner, har jag inget emot! Min promenad till skolan idag, gav mig ett ypperligt tillfälle att ta en instickare på biblioteket för att slänga in min röst lite i förtid. Mycket skönt att ha det valet postat och klart! Det ska bli så spännande att se resultatet! Tror inte att det är på långa vägar avgjort än....... Så glöm inte bort att rösta!

Av Kattis - 16 september 2010 10:29

Vaknade med ett huvud som kändes tio kilo lättare. Underbar känsla, att vakna till välmående! Att sitta vid köksbordet och skåda mannens dammsugning kan vara, också det, en anledning till njutning. Eller inte.... Visst är det okej att han dammsuger, men känslan av att ha hundra saker man vill få gjorda, fast sitta fast i amning, är lite stressande. Men, men. Så får jag inte tänka! Amning är supermysigt! Och ska få ta den tid det tar......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards