En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Kattis - 23 september 2010 18:04

Det grå husets baksida är täckt av ett övervuxet vildvin, som skimrar i hösten eldiga färger. Det låter sin långa rankor klättra över syrenbuskaget och melera hela växtligheten med sitt roströda skimmer. Det kryper sakta in över altanen och släpper, tillsammans med syren och barrträd, mängder av löv och växtavfall överallt, som kan sopas av i omgångar. 

Det är härligt att sopa höstlöv, eller att kratta höstlöv i en något kylig dimma.


Jag minns än idag en bild ur en klädkatalog, en höst i början på nittiotalet.

Det var Ellos tror jag. Och bilden var tagen i en höstgrann skog, med dis i bakgrunden.

Sidan visade svarta tights och stora stickade ulltröjor i rött, som slutade på låret.

Jag köpte allt....


Bilden var så underbart stämningsfull i mina ögon. Visade precis min känsla av hösten!

Jag kommer varje år att tänka på den där bilden och önskar jag hade den kvar....

Av Kattis - 23 september 2010 10:35

Torsdag. En dag med några färre tider att passa under dagen. Endast en gosse som ska hämtas vid lunch. Känns som att jag äntligen kommit ikapp med tiden på nåt sätt. Fått gjort det jag vill och har koll på det som ska komma. Rolle kom hem sent under gårdagkvällen och barnens lycka, när de fick se honom innan han for iväg imorse, var fullkomlig. Lustigt att en saknad kan kännas så stark, fast frånvaron varit så kortvarig. Solen skiner och ger oss en underbar grund för denna lyckliga dag.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards