En bit ur mitt liv

Alla inlägg under augusti 2016

Av Kattis - 9 augusti 2016 14:29

Allt är inte perfekt.

Ibland blir det inte bäst.
Jag hade inte minsta lust att köra styrka idag, hade varken ork eller inspiration. Men jag gör det ändå.
Det är nog det som kan skilja mig från många andra. Och det är det som ger resultat.
Alla kan träna när man har lust och brinner för det. Men när dippen kommer. Det är då det gäller.
Klarar du av att få till ett pass ändå, eller lägger du av?

Idag blev det ett mindre bra pass.
Fanns inte bästa kraften eller orken.
Fick till marklyften som jag ville med en viktökning på 2,5kg. Men i andra sammanhang tog jag faktiskt bort lite vikt OCH repetitioner! Grejade det inte helt enkelt.
(Det är den veckan i mån gissar jag)
Men det får vara bra ändå.

Jag gjorde det. Och det är det som räknas.

Av Kattis - 9 augusti 2016 09:53

Tallriken far i golvet med en smäll när bordduken flyger iväg från sin plats.
Det råder höststormar utomhus!

Sitter med en filt inlindad ute på altan och vägrar släppa mina sommarmysiga kaffestunder. Fast när tallriken drämmer i golvet inser jag att sommaren är på väg bort nu.
Det väntar en ännu bättre årstid runt hörnet, hösten.
Älskar hösten med sitt lugn och sin friska, klara luft. Sina underbara färger och mysiga tända ljus.
Men känner faktiskt inte riktigt att jag vill vara där än. Har inte hunnit bli klar med sommaren.

Igår noterade jag att det var fler som börjar gå mot hösten. Det var många barn, ungdomar och vuxna som kom tillbaka till dojon för att träna judo. Även denna familj.
Vi har tagit ett rejält träningslov nu på slutet av sommaren. Inte varit där på några veckor faktiskt.
Sånt är bara bra tror jag. Att komma ifrån helt och få tillbaka lite sug och träningslängtan.

Men nu drar ju skola och allt igång om ett par veckor.
Fast först ska jag ha semester.

Av Kattis - 8 augusti 2016 15:22

Lycka.

Tänk vad lite det behövs för att få mig att sprudla av glädje. En ny fin almanacka och ett par underbart efterlängtade böcker.

Älskar Anna Gavalda!!
Tyvärr har jag haft svårt att hitta hennes böcker, speciellt på biblioteket som aldrig har böckerna jag vill läsa.
Men nu lyxade jag till det ordentligt, och köpte dem.

Av Kattis - 8 augusti 2016 09:52

Utsövd. Härlig känsla.

Det är något av det bästa som finns, att sakta vakna och veta att jag behöver inte slå upp ögonlocken ännu. Jag kan bara somna om, om jag vill.
Fast det vill jag sällan. För jag gillar att vakna och gå upp till en ny dag.

Idag klev jag upp till en gigantisk disktrave och en diskmaskin fylld med rent. Men eftersom disken är utfördelad på grabbarna och jag så gott som aldrig behöver bekymra mig om den längre, kändes det bara rogivande att få ta hand om den nu.
Och sätta på nästa maskin till gossen istället. Han ska ju inte behöva lida för att det hamnade ett kalas just vid hans diskdag. Man får ju hjälpas åt.

Solen tycks inte ha vakna än. Kanske också tar ledigt idag. Istället har herr Blåst kommit på besök. Undrar hur länge han tänker stanna?
Vad ska man hitta på då.

Av Kattis - 7 augusti 2016 21:05

Lunch. Hungrig.

Dagens lunch blev inte riktigt som planerat. Hungrig som en varg satte jag mig vid matbordet för att äta min standardlunch, ägg och makrill.
Gott, enkelt, mättande och proteinrikt. Kan knappast bli mycket bättre.

Plockar fram mina ägg som maken lade undan åt mig igår. De stod och fixade i köket, bakade och lagade mat samtidigt han och sonen. 'Här, sa han, jag lägger ett par ägg åt dig här i kylskåpsdörren. Så har du till imorgon.'
Tar fram en servett att skala äggen på och knackar det ena mot bordet.
Knack. Äggvitan börjar snabbt rinna ut genom det krossade skalet och jag slänger den snabbt i matlådan.
Suck! Lurad! Maken lurade med mig rå ägg!

Mina kolleger fick sig ett gott skratt.
Själv fick jag istället en kycklingmacka.

Av Kattis - 7 augusti 2016 18:22

Jag hann!!

Slutar jobbet, rafsar ihop pick och pack och rullar hemåt i ett nafs. Skönt att aldrig behöva bekymra sig om köer!
Kliver ur bilen fem minuter före kalastid och ser att ingen hunnit komma än. In och av med uniformen och på med nyköpta klänningen.
Hinner till och med tvätta fötterna först!

När jag kliver ut ur badrummet med nyborstat hår och fräscha kläder har besökarna redan kommit. Men jag hann!

Det är inte jätteofta vi träffar släkten, men vi ses vid ganska många födelsedagar. Och det är alltid lika mysigt. Mysigt att få sitta och bara prata om allt som hänt sen sist. Och om allt annat också.

Och killarna hade fixat så kalasfint helt utan min hjälp dessutom. Bakat paj och dukat fram så tjusigt.
Tänk vad de kan.
Klart de kan! Bara jag som måste släppa kontrollen ibland...

Men nu till min klänning. Visst är den fin?

Av Kattis - 7 augusti 2016 03:28

God morgon mitt i natten.
Dricker sista slurken kaffe före jobbetfärd.
Kolsvart ute och säkert kallt också.
Men sista passet för denna långvecka som plötsligt gick väldigt fort.

Skönt. Imorgon får jag sova.

Av Kattis - 6 augusti 2016 20:07

? Knäböj
35kg 3-5rep
20kg 10rep x 4
? Chins
1,25kg 1-3rep
Gummisnodd 10rep x 4
? Raka benlyft
10rep x 4

Det blev ett mycket bra pass.
Benen är något jag vill bygga rejält på. Eller rättare sagt; benen är mitt svagaste ämne och därmed något jag behöver jobba mer med. Men jag har varit så rädd att falera i tekniken att jag backat flera gånger viktmässigt. Nästan så det blivit löjligt kanske. Men jag vill ju att det blir rätt.

Idag tänkte jag att nu jädrar ska benen få jobba. Tekniken får komma lite i andra hand, bara det inte blir heltokigt. Åtminstone i tunga setet. Så kan jag köra teknikfokus i de lättare vikterna.

Sagt och gjort. Fem snygga rep på 35kg. Kändes kanon, starkt och bra! Så bra att jag gjorde fyra femmor till. Fem set med fem rep. Och sen fyra tior på 20kg. Toppen!
Det måste ju betyda att jag kan öka lite!

Resten av passet gick som planerat. Chins är alltid lika jobbigt. Men knäböjen fick allt att glänsa.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards