En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 juli 2018

Av Kattis - 5 juli 2018 14:06

Mossa på klipphällen. Solbrända axlar. Skrubbsår på knän efter hala klippor. Tångruskor. Sjögräs på benet. Vinden som piskar i vassen och gör ringar på vattenytan. Fiskar i hinken och fiskar under båten. En räka. Grillkorv på klippan och rostad lök som smiter nerför kanten. Skrattmåsar. Tärnor. Getingar vi inte tycker om. Fågelskit.
Blöta handdukar på tork. En på havsbotten. Våtdräktsklädd gosse dyker runt på jakt efter den. Huttrar. Solen är för snål för att dela nån värme till havet.
Ett och annat moln som seglar förbi. Avundsjukt sneglar de ner på vår familjelycka. Vill inte störa. Bara förstöra lite grann. En stunds skugga har väl ingen sommar dött av.

Tallar som hukar för vinden. Böcker som lästs ut och korsord som byts från ögon till andra. Rättas och suckande ändras om.
En stock som släpats från stranden. Den lilla nyupptäckta stranden vi likt en familj a?la Columbus råkade på vid en av våra upptäcksfärder.
Bullar och kaffe.
Ren kärlek.

Av Kattis - 5 juli 2018 08:40

Sparkar ilsket av mig täcket tillsammans med nattens sista mardöm. Att inte ha barnen samlade tär på mig.
Flämtande kryper jag fram till öppningen och gör vad jag kan för att få fart på lutfomströmningen. Behöver luft. Svalka.
Solen värmer redan upp vårt sovrum (vad ska jag annars kalla den lilla kapellförsedda bäddsoffa vi spenderar våra nätter i till havs) så till den milda grad att det knappt går att andas. Jag går ner och öppnar även åt de sjusovande små (några är små och några är inte det längre) så att även de ska få lite nytt syre i lungorna. Märker att de inte ens har det varmt. Men det kan inte hjälpas. Jag öppnar ändå. Rättvist ska det va.

Ingen tänker tydligen göra mig sällskap i det vakna så jag tar mitt pick och pack (min telefon) (det är ju det enda man behöver nu för tiden) och går ut och sätter mig på berget. Ser solen. Nån uppgång är det inte tal om. Den är vaken långt före mig. Men jag ser den. Och det är alltid nåt.
Svensk sommar.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards