En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 17 juli 2018

Av Kattis - 17 juli 2018 23:34

Från den heta asfalten känner jag den. Den solbrända marken som får mina fötter att röra sig snabbare. Från den branta vattenrutschkanan känner jag den. Där vattnet yr i kaskader runt forsande våghalsar som kastat sig ut över kanten. Från skrattande barn som studsar på det uppblåsta berget och faller omtumlade ner i plasket känns den och från ungdomarna på badringarna i forsen där de skönt flyter förbi. Jag kan känna den från nöjda munnar vid glasskiosken. Där de smaskar mjukglass ikapp med solen, som smälter den snabbare än den hinns ätas upp.
Överallt känns den. På min hud, i sin doft och av barnens klingande skratt.

Sommaren.
Den varma, sköna, underbara.
Jag bara sitter. Andas. Tar in allt.
Fyller min kropp och alla mina sinnen till bredden av sommar. Fyller min själ och njuter.
För rätt vad det är.
Är den slut.

Av Kattis - 17 juli 2018 09:09

Åh den känslan.
Barnen badar i sjön och hoppar från bryggan. Skrattar och springer ut i vattnet. Simmar längre och längre ut tillsammans med sina kusiner. Jag sitter på filten och njuter av kvällens svala vind. Bredvid sitter min syster.

När man föds har man ingen påverkan på var man växer upp eller hur man ska leva. Man föds in i en förutbestämd tillvaro. Lever nära dem som redan finns nära.
Min syster har aldrig funnits nära. Annat än inom mig.
Vi bor och lever fyrtio mil ifrån varandra och har inte möjlighet att ses så ofta. Det blir ett par gånger om året så där.
Men när vi ses.
Den känslan.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards