En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Lillskrutten drar stor publik

Av Kattis - 5 september 2010 10:08

En nyfödd är så liten, så förvånansvärt liten........

Och det är alltid lika häpnadsväckande.


Fem lyckliga bröder väntade hem oss igår. Fem stolta och kärleksfulla storebröder som inte kan få nog av synen av sitt minsta syskon.

Pappa skojar om att bygga en åskådarläktare.


------------------------------------------                       


Lät min mor komma över i fredags för ett besök. Kände i magen att det var lite mer aktivitet än vanligt.

Vi ordnade myskväll med tacos och inspelat avsnitt av finalomgången av "fortet".

Kvällen blev sen och grabbarna somnade. 

Jag kände att det inte var ide att lägga sig.............


Slutligen åkte vi in och till den arla morgonstunden var gossen uti världen kommen.

Allt gick smidigt och bra, inte så i brådaste rasket som för en del. Men i alldeles lagom takt.

Efter läkarkontroll fick vi lov att fara hem till övriga familjen. Så till lunch var vi hemma igen. Varmt välkomna.


-------------------------------------------


Det känns underbart att familjen är komplett, men lite ångestladdat att detta är sista bebin i huset.

Nu kommer jag väl aldrig låta lille E växa upp.......

 
 
Tove

Tove

5 september 2010 20:52

Stort GRATTIS till lillkillen!
Jag har tänkt på er i helgen när vi varit borta och var så nyfiken när jag kikade in här och såg att liten var född.
Skönt att allt gått bra!
Mys och njut så mycket du bara kan nu av alla era goa grabbar.
Många många kramar

http://masserandemamma.blogg.se

Kattis

5 september 2010 21:56

Tack, tack Tove!
Jag sitter och snusar bebis för fullt just nu. Försöker bromsa tiden fast det inte gått mer än ett drygt dygn. Hur ska detta sluta ; )
Kram kram!

 
Milla

Milla

5 september 2010 21:31

Hittade in på din blogg via en annan. :) Stort grattis till gosse nummer sex :). Underbart. Är själv mamma till fem, så småningom sex barn. Är mamma på heltid och stortrivs.
Hoppas ni njuter av er nye gosse
kram
Milla

http://www.familjenellison.blogg.se

Kattis

5 september 2010 21:54

Hej Milla!
Kul att du tittade in. Alltid roligt med fler läsare med stora familjer : )
Och nu gör jag precis som du säger, njuter i fulla muggar!
Kram och välkommen åter.

 
paula

paula

5 september 2010 22:08

Vad kul att läsa att bebisen kommit till världen nu!
Grattis!

http://Paulizen.bloggagratis.se

Kattis

5 september 2010 22:09

Tackar!

 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

5 september 2010 22:39

Ett jättestort grattis till dej och resten av familjen.. Vad mysigt med en liten.. Vad skönt att allt gick bra..

Kramar i massor från Mia

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Kattis

5 september 2010 22:44

Tack!
Visst är det mysigt med en liten!
Men det är inte klokt vad fort man glömmer hur små de är.
Kanske är det en liten tjusning med det också.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards